Jaro na zahradě

Minuty

Sekund

Víkend v NDR (DDR)

Je pátek, dneska nezapínám soustruh, a ani Ivana nestojí u kovadliny. Máme totiž dovču, a chytáme se na první dovolenou v NDR. Ráno nejdříve balím, pak ještě jedu do pečovateláku, a po návratu domů házíme batožinu do automobilu, nastavujeme navigaci na Königstein, a vyrážíme. Na místě jsme zhruba za hoďku. Vítá nás majitel "bungalovu", a my přenášíme věci z auta do...

Dneska jsme vstávali tak brzo, že jsme z toho byli překvapený nejen my, ale hlavně i obsluha v restauraci, kam jsme dorazili ve čtvrt na osm. Po jídle dobalujeme, a před osmou už jsme v hale hotelu, kde čekáme na taxík. Ten přijíždí přesně v osm, a asi po dvaceti minutách nás vysazuje na letišti. Tam si dáváme malou sváču, a za chvilku startujeme na ostrov...

Dnešní den byl vyhlášen dnem "L". Nebo také dnem "F". Každopádně výsledek je stejný. Buď den Lenošení, nebo den Flákání. Takže dopoledne se válíme na pláži, po obědě u bazénu na střeše. Potom na pokoji pod klimačkou, a večer se jedeme podívat do zábavního parku. Ne, nejedeme na létající kačery, ale jedeme se podívat a vyzkoušet Sluneční kolo, což je převlečené Ruské...

Po snídaňovém odpočinku vyrážíme do města Hoi An. Cestou míjíme rýžová pole a také vodní buvoly. Cestou se stačila změnit teplota o osm stupňů nahoru, a město bylo rozpálené, jako gril na stejk. A těch lidí... Město je prezentováno jako historické, tak jsem si představoval něco jako je stará Praha či Řím. Tady ale byly všechny historické domy přeměněny na obchody,...

No, tak jak dneska začít, aby to nebylo stejné jako předchozí dny? Nic mě nenapadá, takže budíček, snídaně, taxík a cesta do Mramorových hor. Dneska je pod mrakem, takže nehrozí utopení ve vlastním potu. To jsme si mysleli, než jsme dojeli na místo. Po třiceti kilometrech úplně jiné počasí. Slunce, a takový vedro, že určitě museli někde topit pod kotlem. Ivana opět...

Klika cvakla, dveře letí, taxík stojí před hotelem. Nasedáme a jedeme asi hoďku do hor. Tam nás vysadí, a my pokračujeme dál autobusem, s kterým jedeme asi pět minut mezi parkovištěm a nástupní stanicí pěti lanovek. Mají to dobře zorganizované, autobusy jezdí každé dvě minuty. Než se dostaneme k nástupní stanici, musíme ještě zdolat šestnáct jezdících schodů. Ale...