17. června – pátek

17. 6. 2022

1. den

Na zaslouženou dovolenou vyrážíme pro nás v netypický čas, a sice v pět hodin dopoledne. Jedem směr Praha, nakonec auto už zná cestu nazpaměť, stačí zmáčknout jenom čudlík autopilota. Neodbočujeme ani na Kněževes, ani na GoPaking, ale směřujeme na Zličín, stavit se u kluků obhlédnout, teď už opravdu, jejich byt a dát si na terase kafe. Podzemní garáže jsou opravdu luxusní, a byt samozřejmě též. Škoda jen, že se uvnitř musí používat vysílačky, abychom se našli. Na velké terase, v horním patře bytu, si dáváme kávu a šejk, a pozorujeme letadla. Jo, vybíráme trávu na terasu… Asi po hodince se balíme a jedeme na Hlavák, na nákladní terminál, kde budeme nakládat auto. Všechny tři vagony se během chvilky naplní auty a motorkami. Pomalu se přesouváme na peron, kde máme asi hodinku čas, než přistaví vlak. K vlaku pak připojili vagony s auty a my se jdeme ubytovat. V každém vagonu je stevard, který nás ubytoval, vyzvěděl, co chceme připravit k snídani, a popřál nám šťastnou cestu. Zavřeli se dveře od kupé, a nám začala cesta, kterou jsme si naplánovali před dvěma lety. Máme dvoulůžkové kupé se sprchou a záchodem, s wifi a zásuvkami na 230 voltů. No a klimatizaci. Zabydlíme se, a vlak se dá do pohybu. Vytahujeme sushi a víno, které jsme si pořídili k večeři, a čteme si. Docela mi chybí to klasické duc-duc, duc-duc, duc-dus, protože obrovská část cesty vedla po svařených kolejích. Po jídle zhasínáme, a necháváme se ukolébat houpáním vagónu.

26. června – neděle

Kdyby bylo na mě, tak úvodní věta dnešních zápisků začíná: počasí se posr***! Už když dopoledne sedáme do auta, je venku 29 stupňů a neskutečné dusno. Zkoušíme trik z Tater, a jedeme do "hor". Myšleno na televizní vysílač vysílač na kopci Kamzík. No ale nic moc....

25. června – sobota

Ráno je zataženo, a lehce poprchává. Po snídani se tedy ještě válíme na pokoji, ale pak se vydáváme na Bratislavský hrad. Přímo proti Hradu jsou podzemní garáže, takže pro turisty paráda. Nejdříve se jdeme podívat na výhled, který je na řeku a část města. Procházíme...

24. června – pátek

Poslední snídaně v Bojnicích a my vyrážíme fárat do Hrnoniranského báňského skanzenu, který je umístěn na dole Cigeľ. Je to necelých deset kilometrů od penzionu. K dolu přijíždíme na čas, akorát z druhé strany. Takže volám šéfovi skanzenu, kudy to objet. Dostáváme...