17. září – sobota

29. 9. 2022

pizza

Ráno klasická colazione all’italiana, pak se díváme z okna, jak do kostela naproti přivezli svěcenou vodu, a potom vyrážíme na lanovku do dolního Bergama. Překvapilo nás množství lidí, které se houfovalo před budovou lanovky. Pak zjišťujeme, že město slaví výročí vzniku, a veškerá MHD, tedy i lanovky jsou free. Sjíždíme dolů, a jako první navštěvujeme kostel Chiesa di San Leonardo ( https://mapy.cz/s/dofohenuho ). Opět krásně vyzdobený. Pokračujeme dál, a potkáváme zahrádku patřící ke kavárně, tak co se dá dělat, jdeme si dát dobrou kávu. Pak pokračujeme dál po Via Sant’Alessandro až ke kostelu Monastero di San Benedetto ( https://mapy.cz/s/hepopovero ), a opět neskutečná paráda. Couráme se uličkami dolního Bergama a pomalu směřujeme zpátky ke stanici lanovky. Tam ovšem bylo obrovské hejno lidí, takže se přesouváme na nedalekou autobusovou zastávku, a nahoru jedeme busem. Cestou domů si kupujeme oběd i večeři, a jdeme to sezobnout. Následuje odpočinek, a po něm cesta na stanici lanovky, která nás dopraví do horního města. Jen podotýkám, že od rána je zase pařák, a tak rifle a bundy spinkají v bytě. Nahoře ani nemáme žádný cíl, jen se pokoukáme po okolí, a pak pomalu scházíme uličkami zpět dolů. Kdo zná italské uličky ve staré zástavbě tak ví, o čem píšu. Dole na nás čeká opět luxusní káva, a my se pomalu couráme městem, až dojdeme na náměstí Piazza Vecchia. Výjimečně si nedáváme kafe, ale jdeme do kostela Duomo di Bergamo, kde už jsme sice byli, ale teď se jdeme podívat do katakomb, na které jsme posledně neměli čas. Celou tu prohlídku jsme měli otevřená ústa nad tou nádherou, až nás z toho bolela celá huba. No a pak už se pomalu vracíme domů. Čeká tam na nás večeře, láhev vína, výhled do uličky, a pak Tři tygři na YouTube. Dneska noční výpravu nechystáme, protože zítra vstáváme docela brzo…

Fotky z Bergama

Táááááák, podařilo se mi dokončit sestříhání videa a upravit fotky z naší krátké, ale o to víc luxusnější dovolené v Bergamu, takže se v sobotu při kávě můžeme na to dílo podívat. Jako předkrm můžu zatím nabídnout fotky, které jsou TADY. No, a video níže si necháme na...

18. září – neděle

No tak dobrá, já z tý postele teda vylezu. Dáme snídani, hodíme pár hadrů do kufrů, natáhneme zase rifle a bundy, a jdeme na autobus. Stanice je od nás tři minuty, tak jsme tam docela s předstihem. Město dál slaví své výročí, a všude je plno lidí už takhle po ránu....

16. září – pátek

Vstávat a cvičit! Krásně vyhajaný vstáváme na snídani, ke které jsme měli sladké šneky. Myslím jako pečivo, ne šneky jako šneky. A trošilinku prošuta. Ráno byly trochu mraky, ale než jsme se vyhrabali ven, už zase svítil slunec. Dnešním cílem je prolézt uličky a...