21. června – úterý

21. 6. 2022

5.den

Opět spím jak hroch! Ještě taková veselá příhoda ze včerejška. No veselá, stát se to Ivaně… 🙂 Když jsem vracel karty na lanovku do automatu (mají to fakt vychytané, že co jde recyklovat, to se vrací, a to tu ani nemají ty vlajky jako u nás, podporující sběr tříděného odpadu, myslím modrou a žlutou, tedy papír a plast, na žádné veřejné či statní budově), otevřel jsem si nedočkavě přihrádku na dvou eurovky. První jsem chytil, ale druhá mě lehce minula a spadla na podlahu. To by nebylo tak zlé, kdyby ta podlaha nebyla roštová. Takže milá dvou eurovka skončila v bruseli 🙁 . Dneska jsme měli plán navštívit Starý Smokovec, ale tentokrát automobilem. Je to od nás kousek, ostatně, tady je všechno kousek, takže za necelou půlhodinku jsme tam. Auto odkládáme na parkovišti a jdeme na zastávku lanovky. Tedy pozemní lanovky. Ta nás pak za sedm minut vynese o 200 metrů výškových výš na Hrebienok. Odtud jsme se vydali k Dlhému vodopádu na Studeném potoku. Tedy úplně asfaltka to nebyla, ale nakonec jsme v pořádku došli. A to dokonce po dvou… Vodopád byl opravdu úžasný, a ani lidí tam nebylo moc. Pokoukáme, pofotíme a vracíme se zpět. Cestou brzdíme na Bílikově chatě, kde se občerstvíme, a pokračujeme zpět ke stanici lanovky. Během deseti minut se vracíme dolů k parkovišti. Jedeme na hotel, kde dáváme hoďku pauzu. Po té jdeme na malou svačinku, a pokračujeme k Jezírkům Lásky, a od nich pak ke Štrbskému plesu, které ještě jednou obcházíme, aby se nám lépe vrylo do paměti. Cestou na hotel se stavujeme pro suvenýry a v sámošce. Pak pokoj a po chvilce odchod do baru na Tatranská čaj. No, a pak z pátky zase na pokoj (správně by mělo být do apartmánu), kde dopisuju deník, čteme si, a jsme spokojený. Pro větší autentičnost pobytu jsem stáhnul film Anděl na horách, který si právě teď pouštíme!

26. června – neděle

Kdyby bylo na mě, tak úvodní věta dnešních zápisků začíná: počasí se posr***! Už když dopoledne sedáme do auta, je venku 29 stupňů a neskutečné dusno. Zkoušíme trik z Tater, a jedeme do "hor". Myšleno na televizní vysílač vysílač na kopci Kamzík. No ale nic moc....

25. června – sobota

Ráno je zataženo, a lehce poprchává. Po snídani se tedy ještě válíme na pokoji, ale pak se vydáváme na Bratislavský hrad. Přímo proti Hradu jsou podzemní garáže, takže pro turisty paráda. Nejdříve se jdeme podívat na výhled, který je na řeku a část města. Procházíme...

24. června – pátek

Poslední snídaně v Bojnicích a my vyrážíme fárat do Hrnoniranského báňského skanzenu, který je umístěn na dole Cigeľ. Je to necelých deset kilometrů od penzionu. K dolu přijíždíme na čas, akorát z druhé strany. Takže volám šéfovi skanzenu, kudy to objet. Dostáváme...