22. června – středa

22. 6. 2022

6.den

Po poslední snídani v Tatrankách jdeme ještě na malou prochajdu po okolí hotelu, ale hlavně chceme vidět, jak odjíždí zubačka do údolí. A byl to pěknej padák. Pak se vyhříváme na terase, a potom jdeme tak nějak nenásilně balit. Máme totiž čas, apartmán můžeme opustit až ve dvě. My ale počítáme, že vypadneme už ve dvanáct, protože do Bojnice je to přes dvě hodiny a chceme dát někde pauzu. A opravdu jsme se časově tak pěkně trefili, jen nás při odjezdu nechce závora pustit domů. jedeme a jedeme, a jako přestávkové místo vybíráme obec Špania Dolina. Prý hornické městečko, baráčky po hornících, kteří tu tu kutali měď a staré šachty. Po příjezdu zjišťujeme, že do muzea je se potřeba objednat, šachty jsou od dvěstě výškových metrů nad vesnicí výš, a hornický orloj nefunguje. A víc tu není. Vlastně je. Hostinec, kde mají vynikající vývar s knedlíčkama. Nasedáme a pokračujeme dál. Venku horko jako vepř, v autě paráda! Další zastávkou je Banská Bystrica, kde se narodila babička Zdena. Parkujeme u Stříbrného náměstí a chvilku nám trvá, než najdeme centrum. Tam brzdíme v kavárně, kde si dáváme vafle. Ale to nebyly obyčejné vafle, to byly začarované vafle 🙂 🙂 🙂 . No, hlavně jsem je poměřil s mojí botou o velikosti 42, a byly ještě o pět centimetrů větší. Vafle! Ani jeden jsme jí nesnědli. No, a to bylo tak všechno, co se tam dalo vidět. Jdeme do auta a pokračujeme do Bojnice. Tam, sem, přijíždíme v půl šestý. Apartmán je skromnější, ale penzion je luxusární. Jdeme udělat seznamovací procházku, a padáme do peřin. Přeci jenom to cestování ve stočtyřiceti stupních není můj šálek kávy.

26. června – neděle

Kdyby bylo na mě, tak úvodní věta dnešních zápisků začíná: počasí se posr***! Už když dopoledne sedáme do auta, je venku 29 stupňů a neskutečné dusno. Zkoušíme trik z Tater, a jedeme do "hor". Myšleno na televizní vysílač vysílač na kopci Kamzík. No ale nic moc....

25. června – sobota

Ráno je zataženo, a lehce poprchává. Po snídani se tedy ještě válíme na pokoji, ale pak se vydáváme na Bratislavský hrad. Přímo proti Hradu jsou podzemní garáže, takže pro turisty paráda. Nejdříve se jdeme podívat na výhled, který je na řeku a část města. Procházíme...

24. června – pátek

Poslední snídaně v Bojnicích a my vyrážíme fárat do Hrnoniranského báňského skanzenu, který je umístěn na dole Cigeľ. Je to necelých deset kilometrů od penzionu. K dolu přijíždíme na čas, akorát z druhé strany. Takže volám šéfovi skanzenu, kudy to objet. Dostáváme...