Po snídani odcházíme na zastávku vaporeta „LN“, která překvapivě nejede do Loun, ale na otrovy Burano a Murano. Cestou na Burano objíždíme severovýchodní část ostrova, kolem golfového hřiště  a kolem místního letiště. Pak míjíme dlouhé vlnolamy zasahující hluboko do moře a projíždíme okolo stavby, která bude po dostavbě bránit zatápění Benátek při přílivu. Těsně před Buranem je omezaná rychlost pro lodě, aby vlny nenarušovali břehy travnatých ostrůvků. Již při přistání zjišťujeme, že i věž zdejšího kostela to má pěkně nahnutý.
Je tu spousta barevných domečků, čím divočejší barva, tím lepší. Sobotků by sem se svou nudnou fasádou ani nevzali. Jo, to taková fialová, to je jiné kafe! Každý krámek, který tu je, prodává buč místní nádherné krajky a nebo sklo ze sousedního ostrova. Dáváme si malou svačinku a pokračujeme na ostrov skláren, na ostrov Murano.
Je tu spousta větších i menších skláren, spousty obchůdků a místama i spousty turistů. A taky horko jako prase, protože uličky tu nejsou tak úzké jako v Benátkách, ale pěkně široké a tedy i prosluněné. Poflakujeme se tedy tou saunou, pak ale skáčeme na loď a frčíme do Benátek. Vystupujeme na zastávce „Madonna dei Orto“. Nejdříve si prohlížíme stejnojmenný kostel a jeho okolí, pak se proplétáme podle kanálů až k židovskému ghetu. Pak opět následuje cesta podél kanálů na zastávku „Ferrovia“ a vodním busem jedeme přes kanál Grande zpět na ostrov Lido-jedo.
Následuje koupel ve vařícím moři, pak návrat na pokoj. Ivana zůstává, já beru stativ a jdu fotit panorama pláže ze břehu. Kolem osmé vyrážíme zpět do Benátek. Na večeři a na noční focení. Obojí se daří. Večeříme v restauraci s výhledem na moře a na kanál. Bílé ubrusy, neustále se lámající číšníci v pase hovoří jasně, že jsme si vybrali dobře. A i jídlo: jako předkrm „prošuto“ na oranžovém melounu, pak každý pizzu jak kolo od žebřiňáku a k tomu sladké bílé víno, voda a houstičky.
Pak se pomalu stmívá, jde se fotit. Utíká to strašně rychle, nakonec i my utíkáme na poslední vaporeto. Hup do autobusu, hup do sprchy, hup do postele (Ivana usnula už ve sprše). Je 23:50.