LivornoDneska vstáváme o trochu dříve, protože nemáme nic k snídani a budeme snídat ve městě. Dali jsme si kapučínko s croissantem přímo naproti věži. Po snídani jedeme rovnou na nádraží a do Livorna. To je město, které leží u moře, je tam velkej přístav a stará pevnost. A vedro jako prase. Velký prase. Tak pevnost nic moc a je ještě ke všemu zavřená. Může se jen do parku. No nevadí, přesouváme se do přístavu. Ten nezklamal. Jako žádnej jinej. Nejdříve procházíme místem, kde parkujou malé loďky a rybářské čluny. Potom jdeme po molu, kde stojí velké výletní lodě. Tam nalézáme restauraci se zahrádkou s výhledem na moře, a tam dáváme obídek. Pak pokračuje dál po molu a k majáku na vjezdu do přístavu. Tam parkují krásné a velké jachty. Chvilku se tam usadíme a pozorujeme cvrkot v přístavu. Když už jsme dost upečený, jdeme zpátky do města na autobus, kterým se svezeme na nádraží. Dáme kafe a už uháníme zpět do Pisy. Po příjezdu se rozdělíme, já jedu na letiště vyfotit nějaký éro, Ivana jede do muzea a do sámošky. Já se asi po hodině a půl vracím, protože se startuje nad moře a jsem na druhé straně. Ivaně zase zavřeli muzeum, tak se před šestou potkáváme na hotelu. Tady dáme něco do zobáčku a trošku odpočinku. Pak vyrazíme do centra na vínko a něco dobrého. Udělali jsme rozlučkovou procházku kolem historického centra, a pak jsme dlouho vybírali, v které předzahrádce zakotvíme na vínko. Měl jsem chuť na minestrone, ale tu v tomhle místě neměli, tak si dávám toskánskou polévku s toskánským vínem a Ivana si dává italskou fazolačku. Následuje cesta do hotelu. Musím dopít pivo, to zas není takový problém a musím ještě dopít skoro půlku ferneta. Tak uvidíme ráno, jestli stihneme tryskáč nebo jestli zaspíme a budeme tu muset „bohužel“ zůstat déle. Dobrou s kobrou!