Tak tedy fakt, je jedna hodina, a my vylejzáme z pelechu a jdeme se kouknout, jestli ty mosty opravdu zvednou. A opravdu, v půl druhé začíná divadlo. Během krátké chvilky, snad do minuty, se zvedne mostovka nejbližšího mostu. A pak se zvedají i okolní mosty. Šli jsme i na jeden vzdálenější, ale ten stávkoval. Pak se pomalu vracíme domů, jsou tři hodiny a začíná svítat. A hup do peří!

Druhé dnešní vstávání je chvilku před devátou. Po snídani děláme okruh kolem Aurory, abychom zjistili, kdy bude otevřená. Takže zítra od jedenácti na ní vlítneme. Uděláme si okruh kolem bytu, tentokrát na druhou stranu, než je pevnost. Po Samsonievskem mostě přecházíme na protější břeh a podél řeky přicházíme k mostu Litinovému, přes který přecházíme opět na protilehlý břeh. Potom jdeme podél vody do parku Letní sad, který ale také otevírá až zítra. Nu nevadí. Jdeme tedy ke chrámu Spasitele na krvi, který navštívíme a pokračujeme podél kanálu k přístavišti, kde se chceme nalodit a projet se po místních kanálech. Cestou se opět stavujeme v našem oblíbeném řetězci restaurací na oběd. A pak již na loď a jedeme po kanálech, pak po Něvě, pak zase po kanálech, a to celou hodinu. A bylo na co koukat. Po přistání jdeme na metro a jedeme na stanici Moskevská. Po vystoupení jdeme podívat na památník Obráncům Leningradu, během blokády města mezi lety 1941 až 1945. Památník je ohromný a velkoryse pojatý! Vracíme se pak na metro a jedeme domů. Cestou se stavujeme v nejmenované restauraci na večeři a v osm už jsme doma. Dneska večer nikam nejdeme, takže vodka, kaviár, víno, čokoláda…