5. den – pátek

14. 9. 2012

PantheonRáno si nakupujeme třídenní lístky na MHD. Chce to opravdu hodně přemlouvání, aby si ten automat vzal peníze od Brožů, asi jim je tiskárna nějak špatně vytiskla nebo co. Chceme splnit Pavlovo přání vidět nějaký pěkný kostel, tak jedeme do San Giovanni di Laterano. Pořád pěkně leje, ještě že nám Váša u hotelu usmlouvala od Inda pěkný velký deštník na 7,50 euro. V kostele si dáváme rozchod, a tak mám čas nakoupit I nějaké suvenýry (kalendáře). Pak procházkou s přestávkou na kafíčko dojdeme ke Koloseu a po hlavní silnici k Piánu. Nejdříve vystojíme frontu na záchody s hajzldědkem-regulovčíkem, a pak vyjedeme skleněným výtahem na střechu Piána a rozhlížíme se po okolí. Bohužel dost fouká a je chladno. Následuje návrat do hotelu a musíme dorazit nakoupené zásoby z předešlého dne. Po obědě všichni ostatní odpočívají, ale já jsem musela splnit povinnosti a nakoupit suvenýry, dokud je pracovní den. Nakonec jsem se spokojeně (a trochu opožděně) vracela na hotel a na odpoledne jsem hned natáhla tričko s dlouhým rukávem, co jsem koupila původně Kubovi, protože nic teplého s sebou nemám. S mírným zpožděním jedeme na Benátské náměstí a odtamtud razíme k Pantheonu. U Pantheonu se Váša snaží usmlouvat kabelku, ale nevypadá to nadějně, pořád se tam pohybují policajti, takže kabelkáři musí opatrně kličkovat. Mezitím jsme poseděli u kávy a u vínka, a nakonec kupodivu vše dobře dopadlo, a Váša ukořistila za dobrou cenu dokonce dvě kabelky. Nejvíc asi zabral Pavlovo argument home bambini bé-bé (gestem choval mimino u prsu) :-). To už jsme se tlemili všichni i s kabelkářem. Pokračujeme na náměstí Navona a vsázíme se, jestli tam v restauraci bude ten kulhavý číšník, co tam byl před šesti lety, když jsme tam byli poprvé:-) a byl tam!!! Navona pořád krásná, jen se nám zdálo, že jsou málo nasvícené fontány a chyběly tam živé sochy. Po prohlídce náměstí a místního kostela jsme už neváhali a zapadli do oblíbené restaurace. To byl koncert, jak kolem nás číšník kmital! Výbornou večeři jsme sice protahovali, jak se dalo, ale pak mi už byla zima, tak jsme se zvedli. Kája ale nedal jinak, než že ještě musíme na zmrzlinu, tak si dal jednu malou a ještě jsem mu s ní musela pomáhat.

Bari a Řím 2012

V neskutečně krátkém čase jsem dal dohromady fotky z Itálie. A TADY jsou!

7. den – neděle

Po snídani jsme zabalili. Kája si bohužel vzpomněl, že letos ještě neviděl lázně Caracalla, takže nám nezbylo nic jiného, než nasednout na metro a dojet tam. Samozřejmě, že v pravé poledne tam bylo na padnutí, ostatně jako vždycky. Určitě z horka opadaly i některé...

6. den – sobota

V sobotu po snídani jedeme autobusem do města a chceme navštívit ranní trh na Campo di Fiori. Trh byl hezký, kavárna u trhu už méně. Nakoupili jsme různé druhy sušených rajčat a ještě plody opuncií. Procházkou pak podél Tibery a kolem synagogy míříme k Ústům pravdy. I...