6. den – sobota

15. 9. 2012

VlčiceV sobotu po snídani jedeme autobusem do města a chceme navštívit ranní trh na Campo di Fiori. Trh byl hezký, kavárna u trhu už méně. Nakoupili jsme různé druhy sušených rajčat a ještě plody opuncií. Procházkou pak podél Tibery a kolem synagogy míříme k Ústům pravdy. I Brožů řekli, že Ústa pravdy nejsou nic moc. Pak chytáme autobus k Piánu a pokračujeme prohlídkou vlčice s Romulem a Remem. Vedle je vlčice vytvarovaná ze živého plotu a chtěli jsme se s ní vyfotit, ale museli jsme počkat, než se přežene výprava mladých Němců (do té doby si jí nikdo nevšiml). Na vyhlídkové restauraci na Piánu dáváme vínko a ovoce, a pak pěkně domů najíst a odpočívat.
Odpoledne se dopravujeme metrem na stanici Flaminio a přicházíme na náměstí Popolo. Bohužel stejný nápad měly asi desetitisíce dalších lidí, takže tam byl dost šrumec. Tady konečně postávaly živé sochy a taky jeden Ind levitující na tyči. Jenže Kája odhalil, že to bude nějaký fígl, takže jsme tam pěknou dobu na něj čučeli a dohadovali se. Potom jsme vylezli schodama nad náměstí, pokochali se vyhlídkou a došli jsme na Španělské schody. Tam bylo lidí snad ještě víc 🙂 Pod schodama se připravovala nějaká zvukotechnika, tak jsme si sedli a těšili se na nějaký koncert. Po dvaceti minutách těšení nás to přestalo bavit a zvedli jsme se. Dole jsme si na plakátech přečetli, že se jednalo zřejmě o nějaký předvolební mítink :-). Už se začali objevovat prodejci pečených kaštanů, tak jsme neodolali. Uličkami jsme došli až k fontáně di Trevi a zabrali jsme si pěkná místa na zábradlí. Turisté fotí jak pitomí, jenom my jsme v klidu. Ale přiblížil se hlad na večeři, takže nejdříve procházkou kolem prezidentského paláce, a pak už honem šupem do oblíbené tratorky k dědkovi, kde si dopřejeme pořádnou večeři i s polévkou minestrone. Poprvé v životě jsme ochutnali pořádného panáka Unicum, ale je to skoro jako hořký fernet. Večer jsme na pokoji museli společně vypít ještě dvě zbývající láhve vína, abychom neměli na letišti nadváhu.

Bari a Řím 2012

V neskutečně krátkém čase jsem dal dohromady fotky z Itálie. A TADY jsou!

7. den – neděle

Po snídani jsme zabalili. Kája si bohužel vzpomněl, že letos ještě neviděl lázně Caracalla, takže nám nezbylo nic jiného, než nasednout na metro a dojet tam. Samozřejmě, že v pravé poledne tam bylo na padnutí, ostatně jako vždycky. Určitě z horka opadaly i některé...

5. den – pátek

Ráno si nakupujeme třídenní lístky na MHD. Chce to opravdu hodně přemlouvání, aby si ten automat vzal peníze od Brožů, asi jim je tiskárna nějak špatně vytiskla nebo co. Chceme splnit Pavlovo přání vidět nějaký pěkný kostel, tak jedeme do San Giovanni di Laterano....