Jak jsem včera psal, tak se i stalo. Skutečně jsme vstávali chvilku před desátou. Následovala lehká snídaně a vyrážíme směr metro. Bravurně kupujeme jízdenky, mají to fakt udělaný pro blbce. Zobrazí se mapa, ťukne se na stanici, kam chci dorazit, zadá se počet jízdenek, ukáže se cena, vhodí se prachy a vypadnou plastový jízdenky. Ty se na výstupní stanici zase vrátí do turniketu. Stejný systém jako v Dubaji. Dnes jsme vyrazili do parku u Chrámu nebes. Jak už jsem psal, parky Číňani prostě umí! A dělají je strašně obrovské. A opět musím vyvrátit některé psané průvodce. Je tam spousty, teď nechci psát stánků, protože to stánky nebyly, ale snad lépe objektů, kde se dá koupit občerstvení, je tam spousta záchodů, spousta odpočinkových míst, že prohlídku zvládnou i starší lidi, než jsme my 🙂 . Tak jako vždycky, bez fotek se to dá těžko popsat, takže až u nich. Vydrželi jsme tam tři hoďky, ale byla to fakt paráda! Cestou zpět k metru jsme prolezli několik „hutongů“, ano prolezli, i Ivana šla se mnou, a postupně jsme se dostali až k perlovému trhu, kde jsme doufali, že se najíme. Byly tam dva pulty s perlama a dalších třicet s elektronikou. Včera mi došla data, která jsem dokupoval, tak mě napadlo, že si koupím Čínskou kartu aspoň s jedním gigem dat, což do konce pobytu bohatě vydrží, a cena bude tak nějak uspokojivá. Doma jsem platil za 200 mega do Číny 400 korun, tak jsem si říkal, že litr bych do toho vrazil. No, nakonec jsem zaplatil 160 juanů, ale pozor, za 40 giga! Ještě jednou a pomalu: za čtyřicet giga!!! Jen připomínám, že juan je cca za tři dvacet 🙂 . Vtipný bylo akorát to, že těsně před odjezdem se mi něco stalo s mobilem, a startuje víc než dvacet minut 🙂 . Slečna nám poradila, abychom se šli najíst do suterénu obchodního domu. A poradila dobře! Dali jsme si nudle se zeleninou a kuřecí maso v medovém těstíčku. Dost dobrý! Pak už jsme pokračovali na metro a šli jsme okouknout náměstí Nebeského klidu. Velké parky, velké náměstí. Ale fakt, jako vepř! Pomalu se pak vracíme na hotel na hodinovou pauzu, abychom pak šli jen naproti do hospody na večeři. Ivana si dává houbou polívku a já kuřecí s bambusem. Po večeři ještě procházka k osvětlené bráně Nebezkého klidu, a pak už návrat na hotel. Tady se ještě dojíždím čínskejma nudlema, hroznovým vínem, slivovicí, čokoládou a pivem. Přesně podle rady ošetřujícího lékaře: jezte pestrou stravu!  🙂
A to je pro dnešek konec. A v Pekingu také. Zítra se rychlovlakem přesouváme do Su-čou…