Broumovské stěnyPo božské snídani vyrážíme do nedalekého Broumova, podívat se na místní klášter. Parkujeme, ke kostelu je to kousek, jsme tam za chvilku. Jenže… Zahrada se rekonstruuje, kostel se rekonstruuje, a do kostela se smí pouze s průvodcem a další prohlídka je za hodinu :-(. Tak to tam chvilku očumujeme, a pak se přesouváme k dřevěnému kostelu, který leží na místním hřbitově. Podle pověsti byl kostel založen v roce 1177 (tedy krátce po založení obce v roce 1171). Byl údajně postaven jakousi pohanskou šlechtičnou, která na tomto místě přijala křest. Šlechtična rovněž věnovala kostelu svou perlovou čelenku, která je dnes uložena v městském muzeu. Kostel je jednolodní orientovaná stavba. Na kamenné podezdívce a prahu z dubových trámů stojí hrázděná dubová konstrukce, pobitá zevnitř i zvenčí prkny. Okolo celého kostela je otevřený ochoz, krytý pultovou střechou. Kostel měl původně dva vstupy, jeden na západní a druhý na severní straně. Během úpravy v 18. století byl zřízen i třetí vstup do nově vzniklé sakristie. Oba původní vstupy mají portály s gotickou profilací. Vnitřní prostor je rozdělen na loď, kněžiště s trojbokým závěrem a sakristii. Na západní straně lodi je kruchta. Strop je trámový, pobitý rovněž prkny. V ochozu kostela se nachází celkem devět dřevěných desek, na kterých jsou kronikářské záznamy z let 1542-1847, většinou o požárech (1549, 1757 atd.) a dalších pohromách (například kobylky 1542, sražení kostelní věžičky vichrem 1550, povodeň 1570, mor 1582, 1586, 1632, vojenský vpád pruského vojska 1779, rekvizice 1810, cholera 1847).
Po prohlídce se vracíme zpět do města pro auto a přemisťujeme se do Broumovských skal. Parkujeme na úpatí hor a v restauraci Amerika se posilňujeme před výstupem na vrcholky skal. Na hodinkách odečítáme nadmořskou výšku 458 metrů nad rybníkem a vyrážíme. Místy je stoupání tak velké, že nosem narážím na zem. Nahoře z nás sice stříká pot, ale zase si člověk ověří, že není s fyzičkou tak úplně v prdeli.
Nejdříve se jdeme občerstvit do chaty Hvězda. Sedíme na terase a kocháme se výhledem do Broumovského údolí. Potom se jdeme projít po skalách. Nádherná panorámata, to zase jo!!! Nasekáme pár fotek a začínáme slaňovat k auto, k hospodě Amerika.
Z Ameriky odjíždíme do města Police nad Metují, kde je muzeum stavebnice Merkur.
Stavebnice MerkurNormálně dávám do příspěvků jednu ilustrační fotku. Dneska dělám výjimku a přidávám jednu z muzea. Přesně tuhle stavebnici jsem dostal před více jak čtyřiceti lety od tatínka a maminky v Vánocům. Nebo to byl Ježíšek či Děda Mráz? No, dneska už to asi nezjistím…
Sedáme do auta a jedeme do hotelu. Tam si dáváme hodinku odpočinek. Před večeří ještě vyrážíme na prohlídku jedné půlky vesnice. Nebejt těch náklaďáků přes den, byla by to luxusní vesnice pro život. Následuje večeře, která nás svou velikostí vždycky umrtví. A pak už červené, čokoláda, Ozzák…