Pivovar PrimátorRáno vstáváme na to, že máme dovolenou, hodně brzo. Už v osm jsme na snídani. Tak jako téměř každý den, si dávám tři vajíčka, něco šunky, zeleninu, džusík. Pak jdeme na pokoj pro věci a vyrážíme do Náchoda, na exkurzi do místního pivovaru Primátor. Exkurze je téměř rodinná, jen my dva, sládek a tři Němci. Jak už jsem psal, prováděl nás pan sládek Pavel Kořínek, který v pivovaru pracuje již čtyřicet let. Aktivně se spolupodílel na zavedení výroby speciálů, např. 16% Exluziv, dvou nejsilnějších piv v České republice 21% Rytířské a 24% Double, pšeničného piva Weizenbier a dalších. Výklad je tedy opravdu hodně odborný a chvilkama se v něm oba ztrácíme. Ale prohlídka super! Po skončení jdeme do podnikové prodejny nakoupit nějaké suvenýry pro bábušky. Když jsme prodejnu opustili, prodavačka dává na dveře ceduli ZAVŘENO a odjíždí na Maledivy.
My se ale přesouváme do Nového Města nad Metují. Chceme tam okouknout klášter a jeho zahrady. Jenže… Klášter opravují a jeho věž je celá zahalená do modré sítě. No ale, vstup je zdarma, tak vyrážíme na vrchol. Za shora je pohled na město a zahrady jako když tam má mítink ODS. Snad i ti zedníci jsou modrý. Takže žádná fotka a slaňujeme dolů. Jdeme do zahrad, ty jsou sice hezké, ale malinkaté. A začíná být vedro, tak se přesouváme do nejbližší restaurace trochu se najíst a napít. Pak jdeme okouknout náměstí a kostel a frčíme si dáchnout na hotel. Ten včerejšek nám dal přeci jenom zabrat.
Ivana na kolePo odpočinku si půjčujeme kola a jedeme se projet do Babiččina údolí. Cestou se stavujeme v mlýně, na bělidle a na mandlu. A pak jedeme dál a dál… Cestou zpět potkáváme, světe div se, sládka z pivovaru :-).
Na hotelu vracíme kola, dáváme si odpolední pivko a jdeme se zkulturnit na pokoj. Ještě než odevzdáme kola, projedu se po vesnici, abych sehnal mladejm nocleh. A povedlo se. Hned v prvním stavení zaznamenávám úspěch. Jdeme na večeři, kde se zase totálně zrušíme. Zdejší kuchař má totiž obě ruce pravé nebo co. Prostě bomba!!!
A pak už červený, čoko, tv…