Cagliari, pondělí 22.9.2014

Cagliari, přístavRáno mě budí klofáním do nosu čutňák s rybou v zobáku. Trochu jsem to s těma klimatizacema večer přehnal. Ke snídani máme čerstvé kroasanty, pekárna je asi dvacet metrů od bytu. Po snídani se jdeme podívat do přístavu. Cestou zdoláváme Sloní věž – Torre dell Elefante. V přístavu je kupodivu hodně čisté moře a spousty jachet. Už začíná připalovat slunce, tak dojdeme k druhému molu a parkujeme v baru na kafe, studenou vodu a záchod. Pak se stáčíme na střed města a jde směrem k našemu domu. Na náměstí Yenne si dáváme picu. Ona to spíš byla dvě kola od trakaře, ale s lososem a mozzarellou. A vítězíme. Do bytu se vracíme již lehce ogrilovaní a pořádně upocení. Sprcha a spánek ve 24 stupních. Luxus.

Po odpočinku jdeme k nedaleké obranné věži Torre San Pancrazio, z které je božský výhled přes celé město včetně “salin”, kde se suší sůl z moře. Po věži se jdeme juknout, kam zítra zaparkujeme vypůjčený vůz. Na doporučení majitelky bytu jdeme okouknout kryté parkoviště, které je nedaleko našeho bydlistě. Parkoviště dobrý, zbývá překonat velký výškový rozdíl. A hle, jsou tu výtahy, které nás vrátí zpět na náměstí Piazza Palazzo, které je od nás co by kamenem dohodil. Následuje cesta do sámošky pro meloun, vodu, víno a prošuto. Cestou jdeme kolem kostela, jehož průčelí je věrnou kopií katedrály v Pise. Doma odkládáme nákup a pokračujeme jižní hradby Bastione Saint Remy. Kocháme se pohledem jak na hradby, tak i z hradeb na město, na parníky a na přistávající letadla. Původně jsme si cestou zpět chtěli dát na vyhlídce martini, ale zvítězila zmrzlina! A pak už následovala cesta domů a večeře na terase, západ slunce, parníky, letadla…

Cagliari – fotky

Tak už to vypadalo, že fotky z Cagliari nikdy neudělám (předvolební guláš, volby!, topení na úřadě) a hle, jsou tady!!! Musel jsem je hodně probrat (původní počet byl 426), protože jsem fotil na foťák i na mobil, a pak byl z toho docela slušnej guláš. Takže odkaz na...

Cagliari, neděle 28.9.2014

Před snídaní, která je jako celý týden na terase, ještě dobalujeme, a pak už se loučíme pohledem přes střechy domů s mořem a s bytem. Kufr mě málem stáhnul ze schodů, ale přepral jsem ho. Nakládáme věci do auta a uháníme na letiště Elmas. Tam předáváme auto do...

Cagliari, sobota 27.9.2014

Po snídani máme rozdělený program. Ivana jde do muzea, já si ještě trochu zchrupnu. Jsem si tedy myslel. Jenže ve vedlejším bytě začali uklízet po hostech, co už odjeli ráno. Dělali děsnej bengál, tak že ze spánku nebylo nic. Tak jsem alespoň dočetl časopisy, co jsme...