Čtvrtek 16. 6. 2016

Dnes vyrážíme k Brooklynskému mostu a k soše Svobody. Na jih Manhattanu frčíme metrem a vystupujeme kousek od majestátní budovy radnice New Yorku. Středem mostu vede lávka pro pěší a kola, takže bezpečná cesta. Z mostu je hezký pohled na Brooklyn i zpět na Manhattan. Bohužel samotný most moc fotit nejde. Vracíme se tedy zpět a jdeme do blízkého přístavu, odkud by měl být most dobře vidět. Ale bohužel není, je ho vidět jen půlka. Jinak v tom přístavu, kde jsme byli, očekávali kdysi připnutí Titanicu.

Jdeme podle pobřeží směrem k přístavišti Battery park, odkud nám odjíždí loď k soše Svobody. Lístky máme zakoupené už z Čech, takže si je jen vyzvedáváme, žádné čekání ve frontě. Než odplujeme, lehce poobědváme. A pak už hurá na loď. Procházíme bezpečnostními rámy jako na letišti, a na ostrově se sochou taky. Cesta trvá jen chvilku, deset, patnáct minut. Na ostrově je docela dost lidí, ale logistiku mají opravdu zmáknutou. Kabelku a brašnu od foťáku dáváme do bezpečnostního boxu, který se otevírá otiskem prstu. A pak už nás čeká výstup na sochu. Na ochoz podstavce vyjíždíme výtahem a dále pokračujeme po 160 schodech vnitřkem sochy až do její koruny. Je tam sice jen pár okýnek, ale krásný pohled na New York i na krásnou policistku, která to nahoře hlídá. Když se dostatečně pokocháme, sestupujeme dolů. Jde se po úzkém schodišti, ale je vystavěné tak, že nikoho cestou dolů a vlastně ani nahoru, nepotkáte. Jsou to totiž dvě šroubovice. Dole ještě procházíme expozicí ukazující stavbu sochy. Pak si dávám asi půlkilového hamburgera, a to opravdu. Než odjedeme z ostrova, asi osmkrát přehazuju objektivy a zkouším pod různými úhly a za různého osvětlení fotit dolní Manhattan. Nejlepší fotky byly stejně asi z lodi cestou zpět.

Do bytu se vracíme před sedmou úplně k. o., že si snad ani nedám víno. Ale nakonec jsem se přemluvil, a dal jsem na terase lahvinku červeného. Do postele padám sedřenej jak cikán z fronty na sociálce…

Konečně fotky z New Yorku

Trvalo to dlouho, hodně dlouho, ale konečně jsou tady fotky z dovolené z New Yorku. Nejdříve mě trápil software na výrobu fotogalerie, pak zas nebyl čas... Ale než se mi podařilo fotogalerii vyrobit, podařilo mi alespoň udat všechna koťata. Zůstalo nám jen jedno,...

Středa 22. 6. 2016

Je šest odpoledne, půlnoc Patokryjského a sotva jsem trochu zabral, sedíme na trojce jen dva, takže jsem ležel, je tady večeře. Dneska maso se zeleninou, salát, rohlík s máslem a jako dezert jahoda s perníkem a krekry. A k tomu červené víno a káva. A od této chvíle...

Úterý 21. 6. 2016

Dnes poslední snídaně, tak si jí jdeme užít na terasu. To jsme ovšem netušili, že venku už je skoro osmdesát stupňů a bezvětří. Rychle to do sebe hodíme a letíme se schovat do bytu. Přeci jen klimatizace je klimatizace. Následuje balení, káva a sledování zpráv...