Dneska se Betmeni rojili již od šesti hodin. Z krypty se ozývalo: „Andělíčku můj strážníčku:-)“. Po snídani vyrážíme ulicí Via Nuova delle Fornaci na pahorek Gianicolo. Je to vršek nad naším hotelem, odkud je rozhled na Vatikán a historický střed města Říma. Pak jsme se přes botanickou zahradu vrátili na místo, odkud jsme před půl hodinou vyšli :-))). Nakonec jsme sešli podél nemocnice ulicí Passegiata del Gianicolo až ke břehu Tibery. Podél Tibery jsme došli k mostu Ponte Sisto a po něm pak na trh na Campo di Fiori nakoupit kýbl koření. Pak nás osvítil nápad, najíst se na Navoně. Nikdo mě nemusel dlouho přemlouvat, nakonec, byl to můj nápad a během chvilky sedíme v naší zahrádce. Bob s Ivanou si dávají pizzu, já těstoviny s mořskýma potvorami. Potvor bylo půl na půl s těstovinami, tak že jídlo bylo OK! Při jídle pozorujeme, jak černoši ovládají skládání a rozkládání svých kartónových obchůdků, vždy podle toho, jak daleko jsou právě poldové.
Po vydatném obědě a dvojce červeného, odcházíme do nejlepší zmrzlinárny na Navoně, v Římě, na světě:-) Slečna si nás (Boba) pamatuje od posledně a zmrzlinu nandává zednickou lžící a zvesela se směje.
Pak jdeme hledat slona na náměstí Minerva. Trvalo to dlouho, ale pak zjišťujeme, že je to vlastně na druhé straně Pantheonu. Slon tam byl, vlastně dva.
Pak na můj, opakuji na můj popud, se vydáváme přes vykopávky nad Koloseem do města budoucnosti, do „EUR“. První zjištění: mají tu stejné horko jako v centru. Druhé zjištění: když tu nejsou památky, tak se musí postavit. Musíme ale uznat, že i nově postavená stará bazilika je postavena s vkusem. Pro oddych místních je tu přes celé centrum vytvořeno umělé jezero a spousty parků. Ulice se tu jmenují po vědcích, vědeckých oborech nebo po význačných osobnostech. Po prolezení města jedeme zpět.
Na náměstí Ottaviáno dostávám volno a můžu si dělat, co chci. Já chci jít pomalu domů:-) Cestou nadělám ještě pár fotek. Ivana s Honzou se zastavují u Armaniho. Ráno vyhlásil bankrot.
Po večeři vyrážíme podle Tibery okouknout místní budovu soudu. Vracíme se, ani se nezouvám a spím.