Dvakrát v Praze

7. 3. 2022

20 let broadway web

První návštěva proběhla v neděli dvacátého února, kdy jsme navštívili koncert k dvacátému výročí založení divadla Broadway. Koncert měl švih a spád, a vystoupili téměř všichni avízovaní umělci. Začalo se v sedm, v průběhu byla krátká přestávka a konec byl v deset, následován rautem. Hráli se písničky z muzikálů, které byly uvedeny v divadle Broadway. Již zcela tradičně jsme spali U Dvou fíkusů, tedy v Kněževsi v penziónu. Tam si ráno dáváme snídani a uháníme do práce. V neděli jsme též chtěli navštívit botanickou zahradu v Troji. Vchod do zahrady byl ovšem tak kvalitně zamaskován, že jsme hodinu hledali. A když už jsme ho našli, tak parkoviště pro návštěvníky bylo uzavřené, a v přilehlých uličkách se nesmělo parkovat. Takže nic, no… 🙁

Druhá návštěva Prahy byl dárek, který dostala Ivana k narozeninám. Jednalo se o ubytování na lodi Matylda. Na místo přijíždíme ve tři, odvezeme auto do garáží a procházkou kolem Tančícího domu se vracíme na loď, kde si dáváme pauzičku. Máme francouzská okna s výhledem na řeku a Petřín, a když se trochu nahneme, tak i na Hrad. Po přestávce  jdeme do Klementina, kde máme zarezervovanou prohlídku astronomické věže a barokní knihovny. Prohlídka trvala necelou hoďku. Pak se jdeme cournout uličkami Starého města. Slunce svítí, paráda. V divadelní vinárně (Divadlo Na zábradlí) si dáváme sklenku vína, a pokračujeme dál směrem k lodím. Na večeři jdeme do již vyzkoušené asijské restaurace Yori. Jako, není pravda, že tam vaří z jorkšírů. Pak již následuje pomalá chůze na parník, a tam čtení, víno a střídavé sledování televize a výhledu na Petřín. Ráno přecházíme do druhé lodi, kde na nás čeká královská snídaně. Potom se balíme, a jdeme si pro auto do garáží. Přejíždíme na Podbabu, odkud jdeme na vycházku s Prahou neznámou. Dnešní téma vycházky je Hanspaulka Lídy Baarové. Pravda, ze začátku sněžilo, ale pak se počasí umoudřilo, a chvilkama vylezl i slunec. Viděli jsme spoustu krásných vilek, včetně té Lídy Baarové. Pro prohlídce se přesouváme do Holešovic, kde máme sraz s Kubou a Michalem. Jdeme na oběd do Kolkovny. Pěknej podnik, dobré jídlo a supr pokec. No a po jídle skáčeme do automobilu, a jedeme směr Patokryje. Opravdu povedený víkend.

Pár fotek je TADY.

Kulturní smršť

Tak se nám ta kultura v listopadu nějak nahromadila. Nejdříve informace od Mariana, že v pátek 18. listopadu zpívá s paní Kalivodovou v Citadele v Litvínově. No, co se dalo dělat. Během několika minut jsem měl lístky v ruce. Kdo by se chtěl zeptat, jestli v první...

Karlštejn a 4 Tenoři

O proti všem tradicím vyrážíme na výlet ve čtvrtek. Nejdříve frčíme na Zličín zabudovat obložky. Jak už jsem psal v předchozím příspěvku, nejdřív musíme zvětšit montážní otvor, protože zedník byl osel. Ale pak to frčelo. Obložky včetně vyrovnání a zafoukání pěny tam...

Tentokrát Teplice

To mi takhle ve čtvrtek (9. června 2022) píše jeden držitel Thálie, jestli jdeme večer do Teplic na koncert, na kterém zpívá. Nějak jsem tento termín přehlédl a přiznám se, že se mi zrovna moc nechtělo. Přeposílám tuto informaci manažerce, která během chvilky odpoví,...