Karlštejn

4. 7. 2019

karlstejn

1. den
Cílem našeho víkendového pobytu je tentokrát Karlštejn. Prvotním důvodem naší návštěvy byl koncert 4 tenorů na hradě. Po kratším bloudění jsme nakonec projeli pěší zónou a ubytovali jsme se až na úplném konci vesnice, v hájovně U dubu. Odpoledne jsme procházkou došli k blízkému lomu Malá Amerika a večer nás už čekalo pošušňáníčko – koncert Mariana Vojtka, Pavla Vítka, Michala Bragagnola a Jana  Kříže na nádvoří Karlštejna. Jako hosté vystoupili Bohuš Matuš, Michaela Gemrotová a Monika Absolonová. Bylo to super, ale uteklo to moc rychle.

2. den
Vyrazili jsme na Velkou Ameriku, ale viděli jsme z ní jenom část. Kája nechtěl, aby o něm psali v černé kronice, případně v Blesku, tak jsme jí raději obešli z uctivé vzdálenosti. Potom jsme se po několika letech znovu vrátili na prohlídku Solvayových dolů u Bubovic. Pak jsme přejeli do Chrustenic a hodinu jsme čekali na prohlídku zdejší šachty. Nic se nedělo, a když nakonec do šachty odešla i holka (byla divná) z recepce, tak jsme tam zůstali sami. Už jsme se rozhodli odejít, když tu najednou z chodby vyběhl malý fousatý permoník v montérkách. Lekla jsem se, ale sdělil nám, že uvnitř vykolejil bagr, nasedl do vozíku a zase zajel dovnitř… tak jsme jeli zpátky do hájovny. Večer jsme se prošli jako správní turisté po pěší zóně a dali jsme si černou zmrzlinu.

3. den
Dopoledne jsme absolvovali kratší prohlídkový okruh na hradě s výhledem z nejvyšší věže. Fuj, přes 100 let stará rozeschlá podlahová prkna bylo vidět z výšky dolů. Po kafíčku v hájovně jsme se přesunuli do Chrustenic, kde se z permoníka vyklubal kolega horník a zároveň skvělý průvodce. A z recepční zase permoníkovo dcera a dobrá mašinkářka, která nás provezla část trasy důlní mašinkou. Nakonec se tedy vše v dobré obrátilo… Po obědě na Šestce jsme si ještě prohlédli působivý památník v Lidicích.

A fotky jsou TADY!

2. července – sobota

Ráno si užíváme zámeckou snídani, pak krátké balení, přes auta na veřejné parkoviště a jdeme na objednanou prohlídku kostela na Zelené hoře. Průvodce byl takovej divnej, ale přehled měl. Prohlídka trvala skoro hodinu. Potom již nastavujeme navigaci na Červený Hrádek....

Severní Morava – fotky

Konečně se mi podařilo sestříhat video a vytřídit fotky z báječné dovolené na Severní Moravě. A až se mi podaří přemluvit 360-ti stupňovou kameru, aby vydala fotky co má v sobě, přidám sem ještě panoramatické fotografie. Fotky jsou TADY a video níže......

Jižní Morava

3. 6. 2021 - čtvrtek Tramtadáááááá, fanfáry ohlašují po hodně dlouhé době odjezd na dovolenou. Tentokrát vyrážíme na Jižní Moravu do obce Velké Bílovice, do sklípku a hotelu Stanislav Mádl. Tento pobyt jsem dostal od slečen z katastru k šedesátinám. Poukaz byl...