Na poslední chvíli jsem vystartoval z Pato na letiště Ruzyně, kde měl přistát Airbus A 330. Přesně ten, kterého jsme při středeční návštěvě CATC opouštěli po nouzovém skluzu. A neměl přistát jeden, ale hned dva. Jeden byl cargo společnosti Qatar Airways, a druhý patřil domácí společnosti Czech Airlines ČSA.
Airbus A330 je velkokapacitní dopravní letoun pro střední a dlouhé tratě vyráběný společností Airbus. Byl vyvinut ve stejné době jako čtyřmotorový A340.
Airbus od počátku vyvíjel A330 se záměrem prosadit se na trhu letounů ETOPS (Extended-range Twin-engine Operation Performance Standards), který byl vytvořen typy A310 a Boeingy 767. Boeing 777 také patří do stejné kategorie; Boeing 757 sice také náleží na trh ETOPS, ale má kratší dolet a není velkokapacitní (tzv. wide-body design).
Trup a křídla A330 jsou prakticky identické s trupem a křídly typu A340, liší se pouze počtem a typy použitých motorů. A330 zdědil základní konstrukci trupu po Airbusu A300, stejně tak přední sekce (nos a kokpit) a systém fly-by-wire jsou z Airbusu A320.

Fotky z odpoledního výletu jsou TADY.

[responsivevoice_button voice=”Czech Female” buttontext=”Přečíst článek”]