Piknik

Půl deváté a krásně vyhajaný jdeme na snídani. Venku se už teč vaří vzduch, tak uvidíme, jak to dneska přečkáme. Po snídani vyrážíme na chvíli do místních lesů a podívat se na lesní studánku. Cestou potkáváme nádherně zrekonstruovanou myslivnu. Cestou zpět koukáme po houbách, ale prd. Po návratu na zámek si jdeme vyfasovat piknikový koš a jdeme sebou praštit do zámeckého parku. Do stínu. Obsah koše se nedá sníst (řízky, kuřecí stehna, ovoce, plněný housky), tak si ho bereme na pokoj s tím, že ho později dorazíme. Následuje opět vířivka a klid na lůžku. Na odpolední výpravu vyrážíme už v půl třetí, něco je ve vzduchu. Přijíždíme do muzea cukrovarnictví a lihovarnictví v Dobrovicích, začíná pršet… Super muzeum, ještě suprovější průvodkyně (má nohy až na zem, ale hlavně má něco vhlavě), a je jen pro nás. Vydrželi jsme tam hodinu a půl, zatím co venku leje. Cestou na zámek se stavujeme ve Smetanově úmrtišti, vobci Jabkenice. Bydlel zde na návsi vmyslivně. Chvilku přestává pršet, tak vyfotím myslivnu a pelášíme zpět. Po příjezdu na zámek jdeme na kávičku, pak hodinka relax. Následuje čtyřchodová večeře (tataráček z rajčátek, krém z mrkve a zázvoru, vepřové plátky na cibulové marmeládě a čápy s mákem). No paráda, teč jen čekáme, jestli praskneme nebo jestli zmákneme tu prohlídku zámku za světel svíček. Zámkem nás provází kněžna s knížetem. Jsou to z části průvodci, ale z části také představují knížecí rodinu. Prohlídka je ještě lepší než včera. Než po prohlídce dorazíme na pokoj, stavujeme se ještě v zámecké restauraci na panáčka. A pak už spánek.