Pátek – 1. den

27. 8. 2021

img 20210827 154731

Budíme se kolem osmé, a v půl deváté vylézáme z pelechu. Dneska to máme bez snídaně, takže hygiena, lehké balení a lezeme do auta. Přidáváme pár věcí do kufru a vyrážíme na Goparking. Předáváme věci do druhého auta a v mžiku jsme na letišti Václava Ruzyně. Přijeli jsme akorát ve správný čas. Akorát otevírají odbavovací přepážky. Zbavujeme se kufru a vyrážíme za snídaní. Slečna za přepážkou byla hodně přísná, s tou by se diskutovat nedalo. Ale máme všechno v pořádku, takže ok. Snídáme u Kentucky Fried Chicken (ověřit na Google). Po snídani jdeme hodit očko na vyhlídkovou terasu na letadla, ale není tam ani jedno, takže jdeme na pasovou kontrolu a skrz rámy. Tam taky vše ok, nikdo z nás netroubil. Jdeme na kávu a přečíst si noviny. Těsně před odletem změnili číslo gejtu, ale na nás si nepřijdou. Nastupujeme do éra a odrážíme přesně ve 12:20. Máme celou trojku pro sebe, takže jupí. Po vystoupání přináší slečna sedmičku Malbecu, dvě skleničky a vodu. Začíná to dobře. A ještě na nás čekají řízky. Když jsme odlétali, docela slušně pršelo. Teď jsme přesně hodinu na cestě (13:20), takže zápisky píšu ve výšce 11. 150 metrů, a za okny svítí slunce… Kapča ale říká, že za oknem je mínus 53 stupňů. Tak jsme právě sezobli půlku objednaných řízků, a ocitnuli jsme se nad mořem. Je 14:10, tak hodím na hodinku ouško. Vína máme pořád dost, asi pošlu panáka do kokpitu. No, raději ne. Budeme přistávat na jednom z deseti nejnebezpečnějších letištích na světě, tak aspoň pilot musí být střízlivý. Na trenažéru jsem tam přistál třikrát z deseti pokusů, takže žádná hitparáda… A lahvinka je dopitá (15:15 Pato času)… Je 16:15 Pato času a začínáme klesat… Po přistání Ivana ke své velké radosti zjišťuje, že jí konečně MadeiraSafe zvalidoval vstupní certifikát, takže nám už opravdu nic nestojí v cestě. Chytáme kufr, potkáváme kamarádku z Česka, procházíme kontrolou na vstupní formulář a už jsme venku, kde na nás čeká Vláďa, majitel apartmánu, s autem. Cestou na apartmán se stavujeme na malé vyhlídce, abychom se trochu zorientovali. Je dvacetpět stupňů a vlhkost 125 %. V těch riflích, co máme na sobě, se cítíme opravdu parádně. A jsme v apartmánu. Je přesně takovej, jak ho prezentovali na webu. Vítáme se s Danou, manželkou majitele, a s malým Davídkem. Apartmán má tři ložnice, obývák s kuchyňkou, záchod a koupelnu se záchodem, balkón a terasu.  Obojí s perfektním výhledem na RWY. Chvilku si odpočineme a vyrážíme na seznamovací cestu do místního supermarketu. Až když jsme nakoupili, tak jsme si uvědomili, že ještě nemáme auto, a obchod leží dole pod kopcem. No ale, nejsme žádný béčka a nákup dovalíme do baráku. Ivana kuchtí večeři, a tu pak dlabeme na balkóně. Večeře pomalu přešla v konzumaci vína a klábosení se sousedy. Kupodivu se neprojevila žádná jazyková bariéra. Ivana si myslí, že by to mohlo být tím, že jsou z Vrchlabí 😛 .

Madeira 360°

Téměř měsíc po návratu z Madeiry jsem dal dohromady třistašedesátistupňové fotografie. Tak nějak vychází na každý den jedna fotka. Někdy i více. Hezké koukání 🙂 . Ovládat se dají tažením myší, nebo na tydlifonu prstem...   ...

Fotky z Madeiry

Fotky a video z Madeiry už mám hotové přes týden, ale nebyl jsem schopný se dokopat k jejich uveřejnění. Ještě mi zbývají zdolat fotky z panoramatické kamery, aby to bylo úplně kompletní. Jenže venku je pořád hezky, a tak se mi nechce sedět u počítadla. No, a večer si...

Pondělí – 11. den

Poslední snídani si chceme užít na terase, ale téměř se nedá přiblížit k francouzským dveřím, jak to tam sálá. Ale jsme tvrďáci, a stěhujeme židle a stůl ven. A bylo to fakt maso! Nemyslím na talíři, ale to počasí. Ještě před snídaní začínáme balit, a je toho nějak...