Sobota – 9. den

img 20210904 114213

Ráno raníčko bylo parádní, bylo zataženo, a lehce pofukoval vítr. Vyrážíme na Miradouro da Portela, což je takový kopec s nádhernou vyhlídkou na město Porto da Cruz, kde se nachází námi již navštívená továrna na rumíček. Když se dostatečně vykoukáme do krajiny, jdeme se kousek podívat po levádě “da Portela”, která frčí kousek od vyhlídky. Kolem rostou obrovské trsy hortensií. Některé mají průměr květu přes čtyřicet centimetrů. Možná, obalit to jako květák 😛 😛 😛 . Protože nám dochází rum, sjíždíme do továrny pod kopcem, a kupujeme zásoby. Dvě lahvinky do pilotní kabiny, a jednu pro nás do páté řady k řízkům 🙂 . U rumárny si dáváme v baru kávu a plněný pomeranč pomerančovou zmrzlinou. Ivana objevila poblíž lanovku, tak se tam jedeme mrknout. Lanovka se jmenuje “do Larano” a cesta k ní je pěkně dobrodružná. Začíná to tím, že je před námi takový stoupák, že musíme jet na jedničku. Pak se silnice zužuje jen na jedno auto, a místy chybí nad srázem patníky. Nakonec se silnička mění na prašnou cestu, ale už jsme na štěstí u lanovky. Leží třista metrů nad mořem a vypadá dost odpudivě. Naštěstí zjišťujeme, že se jedná o nákladní lanovku, která už je zřejmě mimo provoz. Necháme auto u lanovky a jdeme cestou dál, až narazíme na levádu “do Poco do Arvoredo”, podle které se pak vracíme k autu. To je rádo, že jsme se v pořádku vrátili, a radostně vrtí vejfukem. Provádím obrat na dva a půl metru široké “silnici”, a jedeme do města Canical, kde máme vyhlídnutou rybí restauraci. Tam si dáváme tkaničnici se zapečeným banánem, což je totiž náramná pochoutka. A byla! Po pozdním obědě se přesouváme domů, protože to slunce je prostě peklo! Než sebou praštíme do postele, tak lovíme po ložnici ještěrku 🙂 . Potom pauza, pak káva se zmrzlinou, a tentokrát oba vyrážíme na letiště fotit. Před sedmou se balíme, stavujeme se ještě v marketu, a pak rovnou domů. A následuje Madeirský večerní zvyk, tedy rum, sprcha, večeře, víno, víno, víno…

Pondělí – 11. den

Poslední snídani si chceme užít na terase, ale téměř se nedá přiblížit k francouzským dveřím, jak to tam sálá. Ale jsme tvrďáci, a stěhujeme židle a stůl ven. A bylo to fakt maso! Nemyslím na talíři, ale to počasí. Ještě před snídaní začínáme balit, a je toho nějak...

Neděle – 10. den

Jen jsem ráno otevřel dveře od ložnice, viděl jsem ten masakr venku balkóně. ani jsme neotevírali dveře, a snídali jsme v obýváku za rohem, aby na nás nesvítilo slunce. Opět jsme se rozhodli pro cestu do hor, abychom dnešní den přežili. Máme naplánováno vyjet do výšky...

Pátek – 8. den

Ráno bylo parádní! Nádherný! Bylo zataženo! Bohužel jen do deseti. Potom jsme se cítili zase jako housky v toustovači 😥 . Vydáváme se na cestu do Funchalu, protože nám chybělo zhlédnutí rybího trhu. Opět parkujeme v budově krytého parkoviště a odtud se vydáváme na...

Subscribe
Upozornit na
guest

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..