Je sobotka ráno, a my vyrážíme přes babičku Zdenu na výlet do Prahy. První zastávka je na Zličíně u K + M. Jdeme si vyzvednout klíče, abychom mohli následně zabudovat obložky. Důvěřuj, ale prověřuj. Přesně proto jsem si vzal sebou metr, abych zjistil, jak velký otvor tam zedník na ty obložky nechal. no, na osmdesátky dveře nechal díru o šířce 80 cm, což je o deset čísel méně, než je potřeba. Takže příště ještě přibalíme pilu.
Ze Zličína se přesouváme ke chrámu sv. Mikuláše, respektive ke zvonici, která je hned těsně vedle chrámu. Vylézáme na zvonici, která dříve mimo zvonění sloužila i jako pozorovatelna agentů STB. A opravdu, výhled měli ti hošani perfektní! Praha jako na dlani, sluníčko svítí. Svítí až moc, takže z nás během chvilky leje, až se musíme jet najíst do Pampaládia. A po jídle přichází na řadu to, kvůli čemu jsme přijeli. A sice exkurze do depa metra na Kačerově, a následná jízda “historickou” Sovětskou soupravou do stanice Holešovice
Depo je ohromné, a stojí v něm spousty souprav, skoro to vypadá, že v tunelech teď žádný vlak není. Dozvídáme se spousty informací jak o vlacích, tak o depu, tunelech, nástupištích, ale i o různých spojovacích tunelech, které jsou využívány pro technické jízdy, či dopravu materiálu mezi trasami metra. A pak přicházíme k historické soupravě. Stejně jako za totáče má jen tři vagony (v současnosti má souprava pět vagonů, a všechny jsou poháněné). Cestou do Holešovic jsou hlášeny názvy stanic jako za totáče, takže projíždíme stanicemi Budovatelů, Družby, Kosmonautů a samozřejmě Gottwaldova. Po návratu do depa si mohli zájemci, já samozřejmě taky, vlézt do pilotní kabiny a vyfotit se tam.
Jak říkala Ivana, bylo to super, ale potřeba trochu provětrat kartu. Takže mě pozvala na kafe do POPu v Tuchoměřicích….
Fotky z výletu jsou TADY.