Pondělí 20. 6. 2016

Dopoledne se jdeme nejdříve podívat, jak vypadá z blízka mrakodrap Empire State Building. Popravdě, z blízka, když není vidět špička, nic moc. Jdeme se ale podívat do vstupní haly, a to nám tedy spadla čelist. Prostě ty baráky z počátku minulého století nemají chybu. Uvidíme ještě, jestli se sem vypravíme večer na noční New York. Z jednoho mrakodrapu přejíždíme na druhý. Na One World Center. To je pravý opak toho předchozího. Čisté linie, prostě moderna. Ivana mě dlouho ukecává abych jel nahoru. Nakonec podlehnu a během chvilky stojím u výtahů. I zde, stejně jako v Rockefellerově mrakodrapu, promítají ve výtahu vizualizaci okolí či stavby při cestě nahoru i dolů. Nahoru jak rostl New York tuším od roku 1880 až do současnosti, dolů pak ukazují současné město. Nahoře nás čeká další promítání. S překvapením. Když končí promítání, plátno se zvedne a před námi se odhalí překrásný pohled na New York. Ze 102 patra, ze 451 metru. Úchvatné! Vyhlídková terasa je podél celého patra. Bohužel však je zasklená a místy jsou skla hodně upatlaná. A tam, kde svítí slunce proti, tam je to úplně na prd. Ale celkový dojem je hodně dobrý!

Asi po hodině sjíždím dolů a jdeme podél pobřeží do přístavu. Cestou kupujeme oběd, který si ale bereme sebou, abychom mohli jíst a přitom se dívat na řeku. Jídlo mě tak zmohlo, že se v parku na půl hodiny natáhnu na lavičku a tvrdě usnu. Když se probudím, mám foťák, hodinky, telefon i zlaté zuby. Jdeme dál do přístavu, kde nasedáme na trajekt a jedeme na ostrov Staten. Pikantní na této cestě je, že za půl hodiny plavby s překrásným výhledem na New York, Brooklyn, New Jersey a sochu Svobody, se neplatí ani kačka. Natož dolar. Na ostrově si sedneme do zahrádky poblíž přístavu, dáme si kafe a kolu, a čumíme na lodě. Pak následuje cesta zpět. Cestou domů kupujeme víno a večeři…

Poslední večer nakonec trávíme na terase…

Konečně fotky z New Yorku

Trvalo to dlouho, hodně dlouho, ale konečně jsou tady fotky z dovolené z New Yorku. Nejdříve mě trápil software na výrobu fotogalerie, pak zas nebyl čas... Ale než se mi podařilo fotogalerii vyrobit, podařilo mi alespoň udat všechna koťata. Zůstalo nám jen jedno,...

Středa 22. 6. 2016

Je šest odpoledne, půlnoc Patokryjského a sotva jsem trochu zabral, sedíme na trojce jen dva, takže jsem ležel, je tady večeře. Dneska maso se zeleninou, salát, rohlík s máslem a jako dezert jahoda s perníkem a krekry. A k tomu červené víno a káva. A od této chvíle...

Úterý 21. 6. 2016

Dnes poslední snídaně, tak si jí jdeme užít na terasu. To jsme ovšem netušili, že venku už je skoro osmdesát stupňů a bezvětří. Rychle to do sebe hodíme a letíme se schovat do bytu. Přeci jen klimatizace je klimatizace. Následuje balení, káva a sledování zpráv...