Severní Morava – středa

img 20210714 120509

Snídaně a balení. Bože, jak já tohle nesnáším. Zabalit kufry, převléct povlečení, setřít, umejt koupelnu… Potom snídaně, pak nakládání do auta, a odjezd. Bylo tu hezky, ale jedeme dál… Cestou do Nového Jičína se stavujeme ještě v Protějově. Kdo koukal na dr. Martina, tak ví. Kdo ne, tak jsme zastavili ve Velkých Karlovicích, kde se tento seriál natáčel. Hravě najdeme kostelík, i ordinaci dr. Martina. Pak nacházíme prodejnu frgálů a kávy. Po sváče jedeme rovnou do Nového Jičína. Ale… Už i ta navigace si z nás dělá srandu. Proč si jí prej programujeme, když pak stejně uvidíme jiný cíl, a všechno se změní. Tentokrát jsme se zasekli na zvonici Soláň. No škoda jen, že jsme byli v mracích. Nastavujeme tedy už po třetí Nový Jičín, a skončíme ve Štramberku. Ženská v navigaci mlčí. Procházkou jdeme na věž s názvem Trouba, kde si dáváme zelňačku či kyselicu, jak kdo chce. Takže nastavujeme znovu Nový Jičín, a jedeme. A tentokrát, světe div se, stavíme před hotelem v Jičíně! Z recepce si půjčuji vozík na bagáž na jedním vrzem stěhuji obsah auta na hotel. No ale… Posíláme velký dík chlapcům do Prahy za vybrání luxusního pokoje. Či skoro vlastně bytu. Jen pro přiblížení a od oka: koupelna 3 x 3, obýváček 3 x 4, ložnice taktéž, a k tomu lodžie 3 x 2,5 metru. Samozřejmě klimačka a lednice. Vzpomínáme na Sváťovo vyprávění, jak cestovali ve čtyřech s „bydlíkem“ na dvanácti metrech čtverečních. Díky, tak možná před čtyřiceti lety. Po vybalení se vydáváme na krátkou procházku po okolí, abychom sem tak nějak zapadli. První zastávku děláme asi 50 metrů od vchodu do hotelu, kde je hotelový bar a aperol. Potom se couráme po okolí, když si všimneme, že se začínají kupit černé mraky. A to velice rychle. Jen doběhneme domů, no doběhneme, však víte, spustila se neskutečná bouřka a lijavec. Ale za půl hodinky bylo po všem, a začalo se zase rozjasňovat. A pak přišel večer, a s ním tříchodová večeře. První Chod přinesl polívku, druhý hlavní jídlo, a třetí zákusek. Škoda, že nebyli čtyři, těch piv k večeři bych dal víc. A teď už klid na lodžii…

Severní Morava – fotky

Konečně se mi podařilo sestříhat video a vytřídit fotky z báječné dovolené na Severní Moravě. A až se mi podaří přemluvit 360-ti stupňovou kameru, aby vydala fotky co má v sobě, přidám sem ještě panoramatické fotografie. Fotky jsou TADY a video níže......

Severní Morava – neděle

Poslední snídaně Páně, a pelášíme domů. Nejdříve se před odjezdem stavujeme Novém Jičíně, kde jsme sice bydleli, ale v centru jsme vůbec nebyli. Uděláme kolečko kolem náměstí a Žerotínského zámku, a pak už usedáme do auta a míříme směr domov. V polovičce mezi Brnem a...

Severní Morava – sobota

Ráno jsem byl jak přetaženej pádlem, nebo spíš, jako když na mě spadnul raketoplán. A to jsem měl včera jen dvě sklenky vína. Nebo právě proto?  Zcela nečekaně jedeme opět k Ostravě. Nejdříve se stavujeme u dolu Gabriela, který skončil těžbu v devadesátých letech, ale...