Středa 15. 6. 2016

Ráno zase strašákuju brzo, no aspoň si stihnu přečíst maily a podívat se, co je doma nového…

Po snídani tedy vyrážíme metrem nejdříve k hasičské zbrojnici, kde se točili Krotitelé duchů, a kde měli kancelář. Bohužel barák byl obehnán lešením, takže z něj byla vidět jen vrata do garáže. Škoda, ale alespoň něco.

Odtud pěšky pokračujeme k památníku 11. září 2001. Chtěl jsem to strašně vidět. Musím ale uznat, že to byl obrovský nápor na psychiku. V místech, kde stály oba mrakodrapy, jsou v jejich původních základech velké bazény, lemované jmény obětí, které zde zemřeli. Pak vstupujeme do muzea, jehož expozice se nachází v podzemních patrech jednoho z dvojčat. A je to tedy síla. V jedné části muzea jsou fotky všech obětí, téměř tři tisíce, v další pak je místnost, kde se na zdi promítne jméno oběti, hlas ho přečte, zobrazí se fotografie a krátký životopis, který se opět předčítá. Pak následují „výpovědi“ kamarádů a příbuzných. Celé to trvá cca pět minut. A pak další jméno a další… Po hodně náročné prohlídce si jdeme dát kafe a něco k jídlu.

Pak přecházíme do Battery parku, podívat se na lodě. Podle pobřeží scházíme až k jižní části Manhattanu, kde je velké přístaviště a odkud zítra pojedeme k soše Svobody. Je pěknej pařák, později zjišťuju, že je 28 stupňů. Tam pak nasedáme na metro a jedeme do bytu. Cestou kupujeme oběd. Pak se natáhnu a spím až do půl pátý.

Následuje odpolední procházka. Nejdříve k mrakodrapu Chrysler, pak ke starému nádraží a k veřejné knihovně, kde Krotitelé duchů chytali párkožrouta.

Od knihovny se vydáváme na náměstí Times Square, kde už blikají reklamy, chodí tam Sochy Svobody, Mickey Mausové a chudé holky, co nemají co na sebe. Bylo tam docela dost lidí, ale uvidíme, jaké to bude, až bude úplná tma.

Cestou na byt kupujeme večeři a jíme na terase. Všude houkají sirény, ale v dohledu nikde nehoří, ani nikde není zapíchlé letadlo. Uvidíme, co bude ve správách.

Konečně fotky z New Yorku

Trvalo to dlouho, hodně dlouho, ale konečně jsou tady fotky z dovolené z New Yorku. Nejdříve mě trápil software na výrobu fotogalerie, pak zas nebyl čas... Ale než se mi podařilo fotogalerii vyrobit, podařilo mi alespoň udat všechna koťata. Zůstalo nám jen jedno,...

Středa 22. 6. 2016

Je šest odpoledne, půlnoc Patokryjského a sotva jsem trochu zabral, sedíme na trojce jen dva, takže jsem ležel, je tady večeře. Dneska maso se zeleninou, salát, rohlík s máslem a jako dezert jahoda s perníkem a krekry. A k tomu červené víno a káva. A od této chvíle...

Úterý 21. 6. 2016

Dnes poslední snídaně, tak si jí jdeme užít na terasu. To jsme ovšem netušili, že venku už je skoro osmdesát stupňů a bezvětří. Rychle to do sebe hodíme a letíme se schovat do bytu. Přeci jen klimatizace je klimatizace. Následuje balení, káva a sledování zpráv...