Vysoké nad Jizerou

9. 8. 2019

vysoke nad jizerou

1.den
A opět další prodloužený víkend! Vyrazili jsme dopoledne a s malou kávičkovou přestávkou jsme dojeli do Vysokého nad Jizerou. Dali jsme si oběd v hospodě na náměstí a pak jsme popojeli 150 m k impozantnímu Kramářovu zámku. Bohužel jsme nebydleli přímo tam, ale v podstatně skromnější depandanci Prvosenka. Takové dost retro ubytování, ale jídelna v zámku a krásná terasa s výhledem byly otevřené pro všechny. Odpoledne jsme prošli blízké okolí městečka a narazili jsme na nádhernou, nově postavenou čtvrť roubených chalup. 24 dřevěných chalup v horském stylu, vymakaných do nejmenších detailů a s velkými zahradami. Úplně dokonalé!

2.den
Po snídani jsme navštívili blízké Bozkovské dolomitové jeskyně. Průvodce nám ukázal spoustu záclonek, Rumcajsů, permoníků, ježibab, velbloudů, želev a podobně. Na závěr prohlídky jsme se ocitli v krásném skalním dómu s průzračným jezerem. Tak aspoň kvůli tomu stála prohlídka za to. Mezitím se rozpršelo a tak jsme namířili do sklářské hutě. Místní majitel-výtvarník nám vysvětlil, jak se v huti pracuje, i když teď zrovna nebyla zapálená. Po obědě jsme za vydatného deště navštívili Fiedlerův mlýn. Průvodce – 87-letý potomek mlynářského rodu – nám předvedl, jak mlýn fungoval a spustil nám i funkční stroje. Super prohlídka! Večer konečně přestalo pršet.

3.den
Po snídani jsme vyjeli do Poniklé do firmy Rautis, která vyrábí vánoční ozdoby z foukaných perel. Během hodinové exkurze nám podrobně a zblízka ukázali, jak se klauče (řádky korálků) vyfouknou, pak se stříbří, barví, malují a nakonec se z nich sestavují ozdoby. Taky jsme si mohli něco sestavit, ale to bychom tam asi byli doteď… Pokračovali jsme směrem k domovu a zastavili jsme se ve Svijanech. Bohužel prohlídky pivovaru se bez předchozího objednání nekonají, tak jsme se spokojili s obědem a s prohlídkou zámku. Celý víkend jsme zakončili velikým zmrzlinovým pohárem v Kněževsi a jak jinak – focením letadel.

A fotodokumentace je ZDE.

2. července – sobota

Ráno si užíváme zámeckou snídani, pak krátké balení, přes auta na veřejné parkoviště a jdeme na objednanou prohlídku kostela na Zelené hoře. Průvodce byl takovej divnej, ale přehled měl. Prohlídka trvala skoro hodinu. Potom již nastavujeme navigaci na Červený Hrádek....

Severní Morava – fotky

Konečně se mi podařilo sestříhat video a vytřídit fotky z báječné dovolené na Severní Moravě. A až se mi podaří přemluvit 360-ti stupňovou kameru, aby vydala fotky co má v sobě, přidám sem ještě panoramatické fotografie. Fotky jsou TADY a video níže......

Jižní Morava

3. 6. 2021 - čtvrtek Tramtadáááááá, fanfáry ohlašují po hodně dlouhé době odjezd na dovolenou. Tentokrát vyrážíme na Jižní Moravu do obce Velké Bílovice, do sklípku a hotelu Stanislav Mádl. Tento pobyt jsem dostal od slečen z katastru k šedesátinám. Poukaz byl...