Víkend v Prahé

25. 6. 2023

Vinice v Praze

Je pátek, a my vyrážíme do naší oblíbené destinace. Vyzvedávám Ivanu přímo soustruhu, a vyrážíme směr Praha. Po patnácti kilometrech jízdy na Prahu, jsme se ocitli o pět kilometrů dál od Prahy. No, ale na konec všechno dobře dopadlo, stejně jsme se chtěli do těch vesnic kolem Loun někdy podívat 🙂 , a my uháníme ku Praze. Kousek před letištěm odbočujeme na Kněževes, a během chvilky parkujeme u Maštale. Nejdříve si jdeme dát kafoně. Spolu s kávou přináší obsluha i klíče od pokoje, kam se pak jdeme ubytovat. Ivana hned začala wellness, já si přečetl novinky v mobilu, a s foťákem na zádech jsem vyrazil ku dráze. Večer se scházíme v hospodě. Večeře jako vždy na na jedničku, a my jdeme sebou fláknout na pokoj. A zase ten wellness 🙂 .

V sobotu po snídani vyrážíme po snídani do centra. Odpoledne máme vycházku s Prahou neznámou, dopoledne si zábavu zajišťujeme sami. Parkujeme u Rudolfína, a jdeme si prohlídnout Židovské ghetto, které je poblíž. Jenže… Je sobota, a židi mají šábes. Kdyby někdo nevěděl, tak Židovský šábes začíná v pátek se západem slunce a končí v sobotu se setměním. Po tuto dobu by židé neměli pracovat, nakupovat, vařit a vůbec vyvíjet jakoukoliv všední činnost. A oni skutečně nepracovali! Akorát, že tuhle informaci nemají na svých webovkách 🙁 . Na vratech tato informace ale nechyběla… No nic volíme náhradní program, o nějž v Praze není problém. Vyrážíme tedy ku Hradu. Cestou Ivana říká, že se vstupenky dají koupit elektrofonicky a možnost dodání je buď vyzvednout si je v “íčku”, tomu jsme se chtěli vyhnout, nebo doručit do mailu. Volba byla jasná, takže za pár vteřin byly v mailu. Jenže s upozorněním, že si vstupenky musíme vytisknout. Normálně sebou nosím dvě až tři tiskárny, ale dnes jako na potvoru nic. Tak jsme šli k turniketu, že čárový kód normálně načteme z mobilu, a prd. Paní, co tam stála povídala, že si vstupenky musíme nechat vytisknout v “íčku”. Ok čekám něco přes čtvrt hoďky, než na mě dojde řada. Pak říkám slečně, potřebuji vytisknout vstupenky a ukazuji jí čísla. Kdepak panáčku, to mi musíš poslat mailem, já to pak vytisknu. Po nějaký době mě volá, že už má vstupenky… A takhle si tu v Česku žijeme… Tím jsme se zdrželi, a tak dnes stíháme jen prohlídku Starého královského paláce. Pak už scházíme k autu a přesouváme se do Libně, kde začíná vycházka s již zmiňovanou Prahou neznámou. Dnes na téma “Atentát na Heydricha – po stopách Anthropoidu”. Začátek velmi zajímavý, ale pak celkem nudné chození po stopách Gabčíka a Kubiše. Gabčíkova stopa skončila u nedalekého řeznictví. Horší to ale bylo s Kubišem, který měl kolo, a ujel hodně daleko. Cesta probíhala tak, že jsme šli kilometr, a slečna řekla: “tady ho viděli zakrvaveného”, po dalších osmistech metrech řekla: “zde odhodil kolo”. Po dalších pětistech metrech jsme nasedli na tramvaj a jeli jsme pro auto 🙂 🙂 🙂 . No, zažili jsme už lepší procházky. Vracíme se tedy do Kněževsi, a jdeme se podívat na letadlo, které nakonec nepřiletělo. To nám však nevadí, a vydali jsme se na procházku do míst, kde jsme v Kněževsi ještě nebyli. A konec byl samozřejmě v hospodě 🙂 .

V neděli se Ivaně na pokoji tak líbilo, že jsem šel na snídani sám 🙂 . Po snídani se jedeme podívat do Šestky, jestli tam mají nějaké oblečení, co Ivana ještě nemá. A měli! Pak se posouváme o kousek dál na Zličín, kam jedeme okouknout pergolu s dlažbou. Perfetto!!! Dáváme kafe, a pokračujeme na Hrad, abychom dokončili prohlídku, a opět se zastavili ve Svatováclavské vinici, kde měli dobré víno od Mělníka. Zbývalo nám projít Starý královský Baziliku sv. Jiří, Zlatou uličku a Katedrálu sv. Víta. Všechno bylo moc pěkné!!! A pak si už jdeme pro auto, a přes Vraňany, kde si kupujeme jahody a další nezbytné věci, uháníme k domovu.

A na závěr konstatujeme, že to byl moc povedený víkend k 41. výročí svatby. A docela zajímavé fotky jsou TADY.

Aby bylo jasno

Říkala Ivana: pojedeme v neděli na "Aby bylo jasno". Říkal jsem si jupí, občas na ten pořad od Jany Bobošíkové koukám, ale nevěděl jsem, že jsou u natáčení lidi. No ale, všechno špatně. Co špatně, úplně jinak. To "Aby bylo jasno" bylo správně, ale nebyl to pořad Jany...

Dvakrát do Prahy

Tento týden se opravdu vyvedl. V pondělí (3. 6.) vyrážíme na Žofín na koncert s názvem Králové muzikálu. Ivana radostí skákala, že sedíme opět v první řadě přímo proti mikrofonům. Ona totiž strašně zbožňuje, když Marian oznamuje publiku, že jsme dorazili na koncert...

Vaňovský vodopád

Jednou nám dala známá takovej slušnej tip na výlet. Jenže, několik týdnů bylo hnusně, a tak to vyšlo až dnes. Náš cíl se jmenoval Vaňovský vodopád. Nechtělo se nám hned ze začátku šlapat do kopce, a tak jsme na šli od lesa. Vlastně od Podlešína, kde jsme nechali auto,...