Zámek Stekník

4. 7. 2024

Zámek Stekník web

A je tady sobota, a my vyrážíme na zámek Stekník, který leží kousek od Postoloprt. Zámek, obklopený italskou terasovitou zahradou, patří k nejvýznamnějším rokokovým stavbám v Čechách. Vytváří jedinečnou a monumentální kompozici v krajině spojené s tradicí pěstování žateckého chmele, která je od roku 2023 pod ochranou UNESCO. Památka prochází postupnou obnovou od roku 1997. Veřejnosti jsou zpřístupněny zrestaurované prostory návštěvnického okruhu prezentujícího zámek za posledního soukromého majitele. My přijíždíme v půl jedenácté, kupujeme lístky a recepční nás ještě přifaří k prohlídce, která začala právě v půl. Provází nás taková mlaďounká slečna, která nám připadala ze začátku taková vtipná, když jí třeba z věty vypadlo nějaké slůvko, a věta pak nedávala smysl. Postupem času se ale ukázalo, že byla trošku postižená. Pak tedy ovšem velký palec nahoru, protože více než hodinovou prohlídku zvládla i s těmi přebrepty (vláda – nadvláda, interiér – ateliér, konfederace – konference) ne úplně na výbornou, ale na chvalitebnou určitě. Pak jsme si dali kávičku a nanůček, a pokračovali jsme v prohlídkách dál. Protože, když už jsme tam byli, tak kromě vstupenek na zámek jsme si koupili vstupenky do sklepení, na výstavu česání chmele, kde jsme zavzpomínali na naše mládí. A pak ještě vstupenky do zámeckých zahrad, kde mají obrovské keře růží. Po prohlídce zahrady jsme si v autě vyzvedli hůlky, a vydali se na pochod kolem zámku. Slunce už pěkně pálilo, když jsme vešli do totálně zarostlého a mokrého lesa. Museli jsme se prodírat šípkama, malinama, kopřivama, do toho po nás lezla různá zvířata, ale dali jsme to. Cestou jsme potkali několik česaček i ubytoven pro brigádníky. Po příchodu do auta jsme vycucli hodně teplou colu, která nás zachránila před leknutím žízní. Sedáme do auta a jedeme do blízké vesnice na oběd. Zjišťujeme, že hospoda je zrušená, díky mapy.cz za dobrý typ, a pokračujeme do Postoloprt. Bohužel ani tam se nenajíme. Ve dvou hospodách nevaří, a ve třetí je svatba 😊. Jedeme tedy do Mostu k Vietnamcům. A pak ještě do pečovateláku a domů. Konstatujeme, že výprava se povedla na výbornou!

Aby bylo jasno

Říkala Ivana: pojedeme v neděli na "Aby bylo jasno". Říkal jsem si jupí, občas na ten pořad od Jany Bobošíkové koukám, ale nevěděl jsem, že jsou u natáčení lidi. No ale, všechno špatně. Co špatně, úplně jinak. To "Aby bylo jasno" bylo správně, ale nebyl to pořad Jany...

Dvakrát do Prahy

Tento týden se opravdu vyvedl. V pondělí (3. 6.) vyrážíme na Žofín na koncert s názvem Králové muzikálu. Ivana radostí skákala, že sedíme opět v první řadě přímo proti mikrofonům. Ona totiž strašně zbožňuje, když Marian oznamuje publiku, že jsme dorazili na koncert...

Vaňovský vodopád

Jednou nám dala známá takovej slušnej tip na výlet. Jenže, několik týdnů bylo hnusně, a tak to vyšlo až dnes. Náš cíl se jmenoval Vaňovský vodopád. Nechtělo se nám hned ze začátku šlapat do kopce, a tak jsme na šli od lesa. Vlastně od Podlešína, kde jsme nechali auto,...