Cesta ze Šanghaje do Dubaje byla dost dlouhá, skoro devět hodin. Něco jsme prospali, něco prokoukali na telku, a něco projedli. Musel jsem uznat, že jejich “ice Digital Widescreen” je pekelně propracovanej. Ještě, co je to “ice”. I – information, C – connection, E – entertainment. V části informace byly dostupné mimo jiné pohledy z hned třech kamer, umístěných na letadle. Dvě byly u přední nohy, jedna se dívala dopředu a druhá dolů, a třetí kamera byla umístěna na vrcholu směrovky, a nabízela pohled přes letadlo dopředu. V části spojení bylo pak nastavení připojení k wi-fi, případně bylo možné provádět hovory přes satelitní telefon a další věci. V části zábava, bylo nabízeno tři a půl tisíce filmů, TV programů, rádií, tisku a podobně.
Po přistání v Dubaji jsme se museli přesunout na druhý konec terminálu 3, neboť jsme zaparkovali v části C, a odlet do Prahy byl z části A. Asi si říkáte, proč o tom píšu, ale vzdálenost na druhý konec terminálu je bez pár metrů 3 kilometry. Kus tedy jdeme pěšky, a větší část jedeme bezobslužným vlakem. Dubaji máme přestávku jen tři hodiny, tak to docela uteklo a už nastupujeme do tryskáče. Stejně jako při cestě z Prahy do Dubaje, tak i z Dubaje do Prahy sedíme na trojce sami. Těsně před přistáním v Praze přichází bouřka, ale ještě jme stihli přistát bez problémů. Problém byl až na letišti u pasu, kde jsme čekali hodinu a čtvrt na kufr. No ale, pak už to šlo rychle: GoParking, cesta domů, Dixina, babičky, zahrada…
Všechny cesty letadlem jsme absolvovali se společností Emirates a s letadly Airbus A380. Klobouk dolů, jak před společností, tak před letadly!
Let Praha – Dubaj: číslo letu EK140 – typ letadla A380-861 – imatrikulace A6-EOX – délka letu 5:34 – stáří letadla 2 roky
Let Dubaj – Peking: číslo letu EK306 – typ letadla A380-861 – imatrikulace A6-EEE – délka letu 6:44 – stáří letadla 5 roků
Let Šanghaj – Dubaj: číslo letu EK303 – typ letadla A380-861 – imatrikulace A6-EES – délka letu 8:52 – stáří letadla 4 roky
Let Dubaj – Praha: číslo letu EK139 – typ letadla A380-861 – imatrikulace A6-EOY – délka letu 5:50 – stáří letadla 2 roky
Statistiku letů si můžete prohlédnout TADY, a přehled letů uvidíte ZDE.
A fotky a film budou snad příští týden… 🙂