Kamenný Dvůr a okolí

Pátek
Ráno tak trochu flákačka, nic nás nehoní, takže odjíždíme v klidu až ve čtvrt na dvanáct. Cestou přestavujeme navigaci Františkovi Lázně, kde si dáváme oběd a malou procházku po centru. A samozřejmě nesmí chybět nákup oplatek. Pak se přesouváme asi dvanáct kilometrů na zámek Kamenný Dvůr, kde budeme bydlet. Vyskládáme věci na pokoj a jdeme se projít a nakoupit nějaké drobnosti do nedalekého Kynšperku. Prohlídli jsme si zbytky starého hradu, a objevili jsme i docela zachovalý Židovský hřbitov. Bohužel byl zamčený, ale cestou zpět jsme se stavili v infocentru, a tam nám slíbili, že nám klíč zítra půjčí. A pak už jsme mazali domů. V areálu zámku jsou laně a lamy, tak je chvilku očumujeme, a pak jdeme na pokoj. Na pokoji nejdříve ležink, a potom odchod do bazénu se slanou vodou. Tam jsme vydrželi skoro hodinu. No, a pak už následovala čtyřchodová večeře: rozpečené houstičky s pomazánkou, slepičí vývar, plněné knedlíky s uzeným a zákusky. A večer byl zakončen pohodou na pokoji. Ivana odpočívala s brambůrky, já s vínem…

Sobota
Ráno docela vtipně sněžilo, takže nás nic nenutilo spěchat. V klidu snídaně, a pak pomalý odjezd na výlet. Nejdříve na Židovský hřbitov, opravdu nám ty klíče půjčili), a pak cesta k místnímu pivovaru. Máme tam na neděli zajištěnou exkurzi, tak jsme to šli omrknout a na kafe. Pak se přesouváme na zámek Kynžvart a do blízkého okolí. Ze zámku vyrážíme na Kladskou, kde opět následuje procházka zakončená obědem. Z Kladské se přesouváme na rybník Jesenice, kde opět couráme po okolí. Z Jesenice jedeme do obce Dobrava, kde je rodinný skanzen, konečně vylezlo slunce. Ze statku se přesouváme na hotel. Tam opět pauzička před bazénem a večeří. Samozřejmě se čtyřmi chody.

Neděle
Po snídani si jdeme zabalit a pomalu opouštíme zámek. Docela slušně prší, takže se jen přesuneme k pivovaru, kde jdeme na krátkou procházku ke kryté dřevěné lávce. A pak hup na exkurzi. No, zažili jsme již hezčí, ale taky dobrý. Po exkurzi jdeme do místní restaurace na oběd a degustaci piva. Po jídle ještě káva a mažeme domů, do Pato.

Fotky z výletu jsou TADY.

Níže si prohlédněte panoramatický snímek (pohybujte s ním myší, na mobilu náklonem).

Fotky a video z Egypta

Chvilku to trvalo, nějak jsem se nemohl k tomu dokopat (práce na zahradě, práce v práci, okna, záclony, luxování, žehlení…), ale už je to tady. Kdo ještě neviděl fotky z dovolený v Egyptě, tak jsou TADY. A kdo neviděl video, tak je dole 🙂 .

8. den, neděle 17. 3. 2019

Vstáváme opravdu brzo, ve tři hodiny. V půl čtvrté kufry za dveře, ve čtyři odjezd na letiště. Tady projdeme několika kontrolama, a čekáme na odlet. Ten je až před půl osmou, takže máme času dost… Před odletem trochu zmatky s palubníma lístkama, ale naštěstí ne s našima. Od Hurghady se odpoutáváme deset minut po půl osmé, takže téměř na čas. Letíme s devět let starým strojem Boeing 737-800 OK-TST. Na palubě opět kvalitní pohoštění a spánek. Celou cestu bylo jasno, ale před Čechami najednou mraky. Ale aspoň bylo teplo. Skáčeme do auta, cestou dáme malý oběd a během chvilky jsme doma.

Všude dobře, na zahradě nejlíp!!!

7. den, sobota 16. 3. 2019

Zatím to vypadá, že to bude stejné jako v pátek. Už jsme na pláži, a protože je ve vodě málo lidí, půjdeme natáčet ryby. Potápění bylo úspěšné, po vysušení a oschnutí jdeme na pokoj, a pak na oběd. Ivana se potom vrací na pláž, já zůstávám odpoledne na pokoji, protože jsem se trochu přismahl. Později odpoledne se jdeme naposledy projít na poušť a udělat několik posledních fotek. Cestou zpátky se stavujeme na baru na kafe, a u Válečků na panáka. Po večeři to samé, ale končíme dřív a jdeme spát, protože brzo vstáváme.

6. den, pátek 15. 3. 2019

Předposlední den věnujeme celodennímu odpočinku na pláži, potápění a focení ryb. Ani jsme nešli do restaurace na oběd, ale dali jsme si grilovaná játra a hranolky, typické arabské jídlo, přímo na pláži. Asi kolem čtvrté odcházíme na setkání s dalšími Patokryjany, kteří jsou ubytovaný naproti přes záliv. Pak se vracíme na pokoj, tedy já, a Ivana na balkon, kde máme předvečeřní pauzu… No, a pak tedy večeře a opět posezení u baru následované posezením u Válečků na terase.

5. den, čtvrtek 14. 3. 2019

Vstáváme ve třičtvrtě na pět a za půl hodiny vyrážíme na výlet do Luxoru. Máme před sebou čtyři hoďky jízdy autobusem. Takže já upadám do hlubokého spánku, Ivana střídavě chrupe a střídavě čumákuje a poslouchá delegáta. Byl to velice vtipný človíček s dobrou češtinou a znalostma. Jako první přijíždíme do Karnaku. Tedy už jsme něco podobného viděli ve Foru Romanu, ale tohle bylo něco úžasnýho. Když sloup, tak aspoň o průměru tři metry, když trpaslík, tak dvacetimetrovej… Pak autobusem poskočíme k dílně na výrobu papyrusu. Tak jak už to bývá, ukázka trvala pět minut a následovala prohlídka galerie. Neboli prodejní galerie a klasické: odkud jsi, Čech, to znám, Karel Gott, super prajs 🙂 . No ale, my jsme odolný, takže po chvilce vycházíme ven… Pak další skok busem a jsme u Nilu. Vydáváme se na projížďku lodí po řece proti proudu, a pak přistáváme na druhém břehu u restaurace, kde nás čeká oběd. A po obědě spousta žebrajících dětí. Byla jich taková tlupa, že je musel odehnat voják se sapíkem. Hustý. Autobusem pokračujeme k Memnonovým kolosům. Jsou to dvě obrovské sochy. Pecka! Více pak u fotek. Pokračujeme do alabastrové dílny. Stejně jako v předchozím obchodě. Ukázka výroby a naháněčka do obchodu. I když nebylo to tak zlé. Přesto jdeme po chvilce z obchodu ven, podívat se po okolí. Tam se na nás nalepil malej kluk a furt otravoval. Toho jsme setřásli rychle, ale když jsme se vraceli přiběhla krásná malá holčička, a samozřejmě také žebrala. Chtěla všechno, nejvíce však bombón. Ivana měla nechtěla jí ho ale dát. Nakonec jsem jí ukecal, protože oči tý malý žebračky mě dostali, a jen kvůli mně jí ho dala. Tak jsme udělali dobrej skutek. Jen doufejme, že se neukáže někdy v Čechách s pásem bomb kolem těla… No a jedeme dál. Nejdříve k Zádušnímu chrámu královny Hatšepsut. Těžko se dá to kolosální dílo popsat. Musí se to vidět aspoň na fotkách, a tam to popíšeme podrobně. Prostě, bylo to úžasné, a kupodivu tam bylo málo lidí. Z parkoviště autobusů nás po překonání tržnice odvezli k chrámu vláčky. Naučil jsem se dělat 360 stupňové fotky, které na Facebooku vypadají úžasně, a doufám, že půjdou vložit i na blog, protože to je opravdu jiný pohled na svět! Z chrámu se přesouváme jen pár kilometrů dál, do Údolí králů, podívat se na hrobky. Nesmí se uvnitř fotit, ale je to tak úžasné, že po skončení kupujeme CD s fotkama. Nakonec jsem pár fotek udělal, když jsme procházeli mezi hrobkama. Tam se to tak nehlídalo. No, a pak už nás čekala skoro čtyřhodinová cesta zpět, večeře a posezení u baru.

4. den, středa 13. 3. 2019

Ráno začíná stejně jako v úterý, ale s tím, že laguny obcházíme, a pak se v nich celé dopoledne rácháme. Úžasné! Pak opět přicházíme k molu, kde sledujeme šnorchlující dovolenkáře. Následně se vracíme přes pláže na hotel na oběd a na odpočinek. Cesta v pantoflích po plážích byla docela namáhavá, ale došli jsme. Oběd a odpočinek na pokoji. A pom? A potom se Ivana téměř před důchodem vrhla na potápění! Tedy spíše na šnorchlování. Zaslouží si ovšem obrovskou pochvalu. A světě div se, zalíbilo se jí to!!! A je fakt, že bylo na co koukat. Spousty ryb, sasanky, paráda. Takže odpoledne trávíme u moře. No a večer? Klasika. Obžerství a posezení na baru.

3. den, úterý 12. 3. 2019

Ráno výkrm, a pak se jdeme projít kolem hotelu, páč se nám nechce celý den trávit u baru a na pláži. Vyrážíme z brány, kde jsme museli nahlásit číslo pokoje, kdyby nás unesli, ale věděli jména a o kolik porcí mají vařit míň. Jdeme nejdříve doleva po silnici, až na konec resortů. Tam se stáčíme zpět, ale vlezeme na poušť a jdeme směrem k moři. Přicházíme k lagunám, které jsou zakutané v poušti, ale přitom jsou spojené s mořem. Je to úžasná hra barev. Od bledě modré až po hodně tmavou modř. Následně přicházíme k molu, které vede více než sto metrů do moře, na jehož konci se dá šnorchlovat. Pak se vracíme pomalu domů a na pláž a oběd… odpoledne trávíme na pláži a večer na baru.

2. den, pondělí 11. 3. 2019

Po snídani se jdeme vyvalit na pláž, kde vydržíme až do oběda. Pak chvilku spánku na pokoji a zase pláž. Po vykoupání to balíme, a jdeme se podívat po pláži tentokrát doprava od hotelu k dalším resortům. Je to hezká procházka, zakončená kvalitní večeří. Pak jdeme chvilku posedět na bar a šup do peří.

1. den, neděle 10. 3. 2019, začátek dovolené

S palubními vstupenkami hravě projdeme detektorem pasovky, při průchodu rámem ani netroubíme. Avšak kvůli tomu dědkovi co zdržoval, nemáme moc času a jdeme rovnou ke gejtu. Asi po čtvrt hodině bordujeme. Aby byla trochu sranda, cestou chobotem k letadlu ztrácím útržek palubní vstupenky. Vracím se zpátky, ale útržek nikde. Těsně před nástupem ho nacházím přilepený v pasu. Sedíme na 1A a 1B, letíme sedmnáct let starým kouskem OK-TVO. Po startu nám přinášejí objednaný servis, řízky a víno. A pak už spíme a probouzejí nás až před přistáním.
Po přistání si jdeme koupit víza, pak jdeme přes kontrolu a hup, jsme venku před letištěm a ráno je tu devatenáct stupňů. Skáčeme do autobusu a do půl hoďky jsme na hotelu. Odhazujeme kufr a jdeme se juknout na pláž a po areálu hotelu. Uznáváme, že Válečkovic nelhali. Pak dostáváme kartu od pokoje a jdeme se ubytovat. Luxus s balkónem a s výhledem na moře! Chvilku si zchrupneme, a pak vyrážíme na pláž. Paráda. Zapadá tu rychle a brzo slunec, takže po pláži vyrážíme na průzkumný výlet směrem vlevo od pláže. Míjíme resorty a hlavně korálová pole. Zajímavé a hezké. Pak se vracíme zpět a jdeme na večeři. Cestou se ještě stavujeme u Karla na balkóně. Bydlí v přízemí, takže super. A pak ta večeře… o jídle napíšu později, to stojí za to… Po večeři následuje posezení u baru a spánek…